چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۹۸۴۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی مطرح کرد
دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی در فرهنگ‌سرای رسانه گفت: در جوامع شهری جامعه‌ای که بیشترین مستاجران را داشته بیشترین جرائم را خواهد داشت.
به گزارش به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر سجاد محمد یارزاده در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی با عنوان ستاد مردمی اقتصاد و رسانه که از سوی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد با اشاره به مشکلات مسکن و تاثیر آن در اقتصاد شهری بیان کرد: همه ما فقط به کاربردهای فیزیکی مسکن توجه داریم.
 
وی با اشاره به وجود ۳۰ درصد مازاد تراکم مسکن و در کنار آن کمبود مسکن بیان کرد: همه دغدغه دارند محلی داشته باشند که از لحاظ روانی تامین شود ولی وقتی به جوامع شهری نگاه کنیم جامعه‌ای که بیشترین مستاجران را داشته باشد بیشترین جرائم را خواهد داشت.
 
دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی با بیان اینکه مالکیت مسکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر جدی دارد، یادآور شد: مسکن با هویت شهری ارتباط تنگاتنگ دارد و هرچه تعلقات فضایی را در شهر بیشتر کنیم مشارکت مدنی را گسترش داده‌ایم و وقتی که مشارکت مدنی گسترش یابد جامعه ما با آسیب‌های کمتری روبه‌رو خواهد شد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در سال ۴۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی اضافه می‌کنند یادآور شد: این در حالی است که از سوی دولت سالانه ۱۲ هزار متر مربع فضای آموزشی ایجاد می‌شود.
 
یارزاده با بیان اینکه چرا نباید از این ظرفیت خیرین برای توسعه مسکن استفاده کنیم، گفت: کیفیت و حجم ساخته شده مسکن توسط بخش خصوصی بسیار بهتر از بخش دولتی است.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به سازه‌ای که در آن سکونت دارد اعتماد دارند، بیان کرد: کیفیت سازه هم از مسائلی است که باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اشاره به اینکه باید به مانیتورینگ مسکن آگاهی لازم را بدهیم، خاطر نشان کرد: شناسنامه فنی مسکن در انتخاب مسکن به شهروند ما کمک می‌کند و او می‌تواند با اطمینان خرید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از وقوع حادثه پلاسکو دنبال شناسنامه فنی آن بودند، اضافه کرد: باید به دنبال پیشگیری باشیم نه درمان؛ باید دانش تکنیکی فنی خود را در حوزه مسکن ارتقا داده و این امر می‌تواند امنیت فکری ما را در این حوزه بیشتر کند.
 
نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی ۲ مرداد ساعت ۱۷در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.
نظر شما