جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۸۴۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
نشست نقد و بررسی کانون ادبی کتابخانه فجر برگزار می‌شود
برنامه پاتوق کتاب پنجشنبه این هفته چهارم مرداد با حضور رضا امیرخانی و علاقه‌مندان به داستان نویسی در کتابخانه فجر برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه هفتگی پاتوق کتاب این هفته به نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی با حضور این نویسنده، اعضای کانون ادبی فجر و سایر علاقه‌مندان به حوزه ادبیات داستانی اختصاص خواهد داشت.
 
در این نشست همچنین از مقام ادبی و تلاش رضا امیرخانی در خلق آثار ارزنده تقدیر خواهد شد.
 
رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی متولد ۵۲ تهران، اولین رمان خود را با عنوان  ارمیا در ۲۲ سالگی منتشرکرد. او مدتی رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود. وی به غیر از نگارش رمان و داستان بلند و یک مجموعه داستان کوتاه، به تألیف سفرنامه و مقالات بلند تحلیلی اجتماعی نیز پرداخته‌ است. امیرخانی وقایع سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ را با نام داستان سیستان به چاپ رسانده‌ است. دیگر اثر رضا امیرخانی در سال ۱۳۷۸ با نام «من او» منتشر شد. وی برای نوشتن این کتاب نزدیک به دو سال از عمرش را وقف مطالعه آثاری درباره تهران قدیم کرد. این رمان از پر خواننده‌ترین رمان‌های دهه هشتاد ایران بود. ناصر ارمنی، ازبه، نشت نشا، بیوتن، سرلوحه‌ها، نفحات نفت، جانستان کابلستان، قیدار و رهش از دیگر آثار اوست.
 
نشست ادبی پاتوق کتاب و نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی پنجشنبه چهارم مردادماه ساعت ۱۰:۳۰ در کتابخانه فجر به نشانی ابراهیم آباد، خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی، بوستان مینا،  برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66817456 تماس بگیرید.
نظر شما