شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۸۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
فرهنگسرای خاتم(ص) در قالب ویژه برنامه ستارگان پرفروغ برگزار کرد
جشن تولد شهدای متولد تیر ماه به مناسبت دهه کرامت با حضور خانواده شهدا و کاروان خادمین حرم رضوی از سوی فرهنگسرای خاتم﴿ص﴾ برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه تیرماه ستارگان پرفروغ با هدف انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان و توجه به مضامین مهم مطرح شده در وصیت‌نامه شهدا، ترویج فرهنگ و ارزش‌هایی چون ایثار، جهاد و شهادت، افزایش و آشنایی شهروندان با زندگی شهدا عصر یک شنبه 31 تیرماه برگزار شد و میزبان کاروان خادمین رضوی، خانواده شهدای متولد تیرماه، خانواده شهدای مدافع حرم و ایثارگران و شماری از مسوولان منطقه ای بود.

این گزارش می افزاید: این مراسم به گرامیداشت 44 شهید متولد تیرماه منطقه 18 اختصاص داشت و ضمن برش و توزیع کیک تولد این شهیدان، از خانواده آنان تجلیل به عمل آمد و کاروان خادمان رضوی نیز به مناسبت دهه کرامت در این مراسم حضور یافته و به مقام شامخ شهدای منطقه 18 ادای احترام کردند.

در این مراسم هم چنین خانواده شهید مدافع حرم حسین فرامرزی حضور داشتند. این شهید که از اعضاء تیم حفاظت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه شهر تهران بود، در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم و در عملیات مستشاری به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک شهید حسین فرامرزی در جوار شهدای گمنام گلزار شهدای یافت‌آباد به خاک سپرده شده است.

بر اساس این گزارش قرائت مجلسی قرآن کریم توسط محمد حسین رنجبر قاری ممتاز منطقه 18، مولودی خوانی جواد حیدری، شعر خوانی قاسم صرافان، خاطره گویی خانواده شهدا، پخش کلیپ، مدیحه سرایی نوجوان محمد حسین جواد زاده در وصف امام رضا و دهه کرامت ، برش کیک تولد شهدا توسط پدران شهید، اهداء لوح تقدیر و تجلیل از خانواده های شهدا از جمله بخش های مختلف این برنامه بود.

گفتنی است خادمین حرم رضوی پرچم متبرک امام رضا(ع) را به اهتزاز درآوردند و بسته های متبرک نمک و شکلات بین مخاطبین برنامه توزیع کردند که همراه با دمام زنی، مولودی خوانی و مناجات خوانی بود.

یکی از خادمین رضوی در این مراسم گفت: بسیار مفتخریم که این توفیق نصیب ما شد تا خدمت خانواده های شهدا رسیدیم و از حضور در کنار آنان فیض بردیم.

این خادم با اشاره به اینکه یاران ولی عصر (عج) باید اهل عمل و پیرو ولایت باشند، افزود: بهترین و والاترین درجه در زندگی شیعه افتخار شهادت است که می‌طلبد، خانواده‎های شهدا دنباله‌رو راه این بزرگواران باشند که هستند. شما وظیفه خود را در قبال این انقلاب به عنوان یک مادر شهید انجام داده‎اید و ما نیز به وجود خانواده‎های شهدا می‎بالیم.

ویژه برنامه ستارگان پرفروغ و جشن تولد شهدای تیرماه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 و فرهنگسرای خاتم(ص) با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری روز یک شنبه 31 تیر ساعت 16 تا 18 در موزه شهدا منطقه  برگزار شد.

در این برنامه حامد طراحی رییس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 ، مهندس فیاض شهردار منطقه 18 ، حسنی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 ، خادمین حرم رضوی ، جمعی ازهمکاران منطقه 18 و خانواده های شهدا حضور داشتند
نظر شما