جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۴
کد خبر: ۹۸۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع):
آیین اختتامیه سومین جشنواره «بچه‌های محراب» روز چهارشنبه سوم مرداد ماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) با اهدای جوایز برگزیدگان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با شام میلاد حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت، آیین اختتامیه سومین جشنواره «بچه‌های محراب» روز چهارشنبه سوم مرداد ماه با حضور موذنان و مکبران برگزیده و خانواده‌هایشان در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد. 

ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی سومین جشنواره بچه‌های محراب و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ در این مراسم با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به نوجوانان مکبر و مؤذن را به ما داد که مایه فخر شهرمان هستند. 

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف ترویج سنت زیبایی اذان‌گویی و تکبیرگویی با همکاری مراکز فرهنگی هنری همه مناطق شهر تهران برگزار شد که پنج هزار و ۳۳۲ نفر در آن ثبت نام کردند. در مرحله دوم جشنواره، داوران برجسته در ۳۹ جلسه داوری با شاخصه‌های یکسان در مناطق ۲۲ گانه قضاوت کردند و به همه شرکت‌کنندگان هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا شد. 

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق در ادامه گفت: در مرحله داوری امام جماعت‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج مساجد همکاری خیلی خوبی داشتند که قابل تقدیر است. در نهایت امروز با برگزاری آیین اختتامیه، در هر منطقه سه مؤذن و سه مکبر برگزیده معرفی می‌شوند. البته ۱۰ نفر برتر هر منطقه نیز در دوره‌های آموزشی که به زودی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد تا در این عرصه پیشرفت داشته باشند. 

وی در پایان عنوان کرد: از مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ویژه آقای عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان سپاسگزارم که در برگزاری آیین اختتامیه ما را یاری کردند. 

اجرای گروه تواشیح شمس و پخش کلیپی از رقابت نوجوانان در جشنواره بچه‌های محراب از دیگر بخش‌های برنامه بود. 

بخش پایانی مراسم نیز به اهدای جوایز برگزیدگان سومین جشنواره بچه‌های محراب اختصاص داشت که ۱۳۲ برگزیده جشنواره، لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند. 

سومین جشنواره بچه‌های محراب امسال در دو رشته مکبّری (رده سنی ۱۲-۸ سال) و موذّنی (رده سنی ۱۶-۱۲ سال) در سطح مناطق ۲۲ گانه برگزار شد که بیش از ۵۳۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در طول ماه مبارک رمضان در شهر تهران ثبت نام کردند و به رقابت پرداختند.
نظر شما