جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۸۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
۲۸ جولای برابر با ۷ مرداد ماه روز جهانی هپاتیت نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت بیمارستان ساسان با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز بهداشت شمال غرب تهران، پویش مبارزه با هپاتیت را در این روز در محل بیمارستان ساسان برگزار می‌کند.
پویش مبارزه با هپاتیت
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهرامی دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت بیمارستان ساسان با اعلام مطلب فوق افزود: در این روز مراجعان به بیمارستان ساسان ویزیت شده و به آنها مشاوره داده می‌شود و در صورت لزوم واکسیناسیون تزریق خواهد شد.    
 
دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت در خصوص برنامه‌های این روز گفت: برنامه از ساعت ۹ صبح با قرائت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و با خوش‌آمد‌گویی دبیر اجرایی کمپین شروع می‌شود و سپس دکتر علویان رئیس انجمن هپاتیت ایران سخنرانی خواهند داشت و پس از آن مراجعان از مشاوره‌های کارشناسان و مشاوران مربوطه و همچنین واکسیناسیون استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به انجام آزمایش، مراجعان به انجمن هپاتیت معرفی می‌شوند. در ادامه نیز آموزش‌های خودمراقبتی از ساعت ۹ تا ۱۲ انجام می‌شود و کلیپ‌هایی با موضوع هپاتیت نمایش داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این کمپین با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شده است تا اقشار مختلف مردم در این برنامه شرکت کنند، گفت: روز جهانی هپاتیت فرصتی است برای هماهنگ کردن تلاش‌های داخلی و خارجی  برای پیشگیری، کنترل و درمان هپاتیت برنامه‌های مناسبی اجرایی شود.
 
بهرامی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه جهانی NO HEP تا سال ۲۰۳۰ بر سه محور انجام واکسیناسیون، تشویق مردم و تهیه امکانات برای انجام آزمایش و دسترسی بیماران به درمان مناسب استوار شده است، گفت: در ایران 4/1 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت B و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به هپاتیت C مبتلا هستند که برای کنترل آن از سال ۷۴ طرح واکسیناسیون هپاتیت B با پوشش کشوری ۹۹ درصدی اجرا می‌شود.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که هر سال 6 تا 10 میلیون نفر به مبتلایان هپاتیت در جهان افزوده می‌شود و 95درصد از افراد آلوده به هپاتیت از بیماری خود بی اطلاع هستند.

دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت بیمارستان ساسان درخصوص بیماری هپاتیت نیز گفت: کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که نقش حیاتی در زندگی ایفا می‌کند. از جمله وظایف آن تصفیه سموم، انعقاد خون، شرکت در متابولیسم داروها است و التهاب کبد را هپاتیت می‌گویند. البته هپاتیت انواع مختلف دارد مهمترین آنها هپاتیت ویروسی B و C است.

وی درخصوص راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز گفت: استفاده از آب بهداشتی و غذای سالم، شستشوی دست با آب و صابون قبل از مصرف غذا و بعد از اجابت مزاج، عدم استفاده از وسایل مشترک (سرنگ‌ها و ...)، عدم انجام تاتو و خالکوبی و کنترل وزن از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری هستند.
نظر شما