سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۸۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت ۹۰ مدرس موسیقی در ۳۶ مرکز و در مجموع برگزاری ۱۴۴ کلاس آموزش موسیقی به صورت هفته‌ای و فعالیت هفت گروه کر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.
۱۴۴ کلاس آموزشی موسیقی در فرهنگ‌سراهای تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره مربیان آموزش حوزه موسیقی گفت: از هنگام بازگشایی کلاس‌های موسیقی در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ، حدود ۶۰۰ مدرس موسیقی آزمون ابتدایی، تست حضوری و مصاحبه گرفته شد که از این تعداد ۳۱۵ نفر انتخاب و به مرکز آموزش برای ثبت مشخصات در سامانه مربیان موسیقی، معرفی شدند.

وی افزود: سازهای ایرانی، سازهای کلاسیک و تئوری موسیقی از جمله رشته‌های حوزه موسیقی است که با توجه به نیاز مخاطبان در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ تدریس می‌شود.

بابک ربوخه درباره تعداد کلاس‌های موسیقی گفت: هم اکنون ۹۰ مدرس موسیقی در ۳۶ مرکز فرهنگی هنری و در مجموع در ۱۴۴ کلاس آموزشی فعالیت دارند.

مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری در ادامه انواع برنامه‌هایی که در حوزه موسیقی در حال برگزاری است را معرفی کرد: اجرای کنسرت‌ گروه‌های موسیقی فعال، کنسرت‌های آموزشی که در آن مراکز آموزش موسیقی مانند هنرستان‌ها، دانشگاه‌های موسیقی و آموزشگاه‌های موسیقی هر سال یک‌بار به ارائه آموخته‌های هنرجویان خود می‌پردازند که برای این گونه اجراها از سالن‌های مراکز سازمان فرهنگی هنری استفاده می‌شود. کنسرت‌ها و برنامه‌های پژوهشی، برنامه‌های موسیقی مناسبتی، رونمایی و نقد و بررسی آلبوم و کتاب‌های شاخص موسیقی، آیین سپاس، تجلیل و بزرگداشت استادان شاخص موسیقی از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در راستای پاسداشت خدمات هنرمدان موسیقی انجام می‌شود.

ربوخه افزود: از دیگر فعالیت‌های موسیقی سازمان فرهنگی هنری تشکیل گروه کر در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ است. در حال حاضر هفت گروه کر در فرهنگ‌سراهای ارسباران، اندیشه، سرو، انقلاب، بهمن، امید و خانه فرهنگ نور فعال است.

مراکز برگزار کننده کلاس‌های موسیقی به تفکیک منطقه به این شرح است؛

منطقه یک؛ فرهنگ‌سرای ملل
منطقه دو؛ فرهنگ‌سرای ابن‌سینا و خانه فرهنگ نصر
منطقه سه؛ فرهنگ‌سرای ارسباران،فرهنگ‌سرای رسانه و فرهنگ‌سرای آفتاب
منطقه چهار؛ فرهنگ‌سرای اشراق، فرهنگ‌سرای هنگام
منطقه پنج؛ فرهنگ‌سرای فردوس، خانه فرهنگ محصل و خانه فرهنگ نور و فرهنگ‌سرای معرفت
منطقه شش؛ فرهنگ‌سرای سرو، فرهنگ‌سرای شفق
منطقه هفت؛ فرهنگ‌سرای اندیشه
منطقه هشت؛ فرهنگ‌سرای گلستان و خانه فرهنگ فدک
منطقه ده؛ فرهنگ‌سرای عطار و خانه فرهنگ توحید
منطقه یازده؛ فرهنگ‌سرای رازی و خانه فرهنگ حر
منطقه سیزده؛ فرهنگ‌سرای امید و خانه فرهنگ مهرآور و خانه فرهنگ حافظیه 
منطقه چهارده؛ فرهنگ‌سرای اخلاق و خانه فرهنگ زیتون و خانه فرهنگ ابوذر
منطقه پانزده؛ فرهنگ‌سرای خاوران 
منطقه شانزده؛ فرهنگ‌سرای بهمن
منطقه هفده؛ فرهنگ‌سرای بهاران، خانه فرهنگ سلمان فارسی
منطقه هجده؛ فرهنگ‌سرای خاتم
منطقه نوزده؛ فرهنگ‌سرای مهر
منطقه بیست؛ فرهنگ‌سرای ولا
منطقه بیست و یک؛ خانه فرهنگ نوردانش
فرهنگ‌سرای انقلاب

نظر شما