پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
در نشست مهارت‌های زندگی فرهنگ‌سرای کار و تعاون مطرح شد
محمد مکی مشاور و روانشناس در شصت و هشتمین نشست از سلسله نشست‌های مهارت‌های زندگی در فرهنگ‌سرای کار و تعاون گفت: مدیریت زمان قطعاً یکی از عوامل مؤثر در موفقیت افراد است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع بررسی تفاوت انسان‌های موفق و ثروتمند با افراد عادی با مؤلفه های خوب فکر کردن، مثبت اندیشی، دوری از تعارف، عقل معاش، کارهای گروهی و تعامل مثبت با یکدیگر روز دوشنبه هشتم مرداد ماه با حضور محمد مکی دانشجوی دکترای روانشناسی در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار شد.

در آغاز این نشست محمد مکی به بیان مراحل رشد افراد و ویژگی‌های آن پرداخت و گفت: مراحل رشد افراد به چهار دوره کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی تقسیم می‌شود. دوره کودکی شامل خودش، دیگران، جامعه و خانواده است. در دوره نوجوانی هم همین طور، اما در دوره جوانی به شک و تردید می‌رسد و در دوره بزرگسالی با دیگران است. 

وی گفت: اما انسان‌هایی موفق هستند که بتوانند سیگنال‌های ذهن خود را هدایت و مدیریت کنند و معمولاً این افراد از بالا نگاه می‌کنند و عقل معاش دارند. مدیریت زمان قطعاً یکی از عوامل مؤثر در موفقیت افراد است. 

مکی در ادامه افزود: تفاوت اصلی بین انسان‌های موفق و انسان‌های عادی یا شکست خورده اکثراً در تفاوت نحوه انجام کار است. انسان‌های عادی به انجام کارهای غیر مهم و فوری می‌پردازند، ولی افراد موفق بیشتر وقت خود را بر روی انجام کارهای مهم و غیر فوری صرف می‌کنند.

این روانشناس همچنین گفت: افراد عادی طبق هنجارهای جامعه رفتار می‌کنند، افراد موفق هنجار مربوط به خود را می‌سازند. مردم عادی در رویای آینده‌ای بهتر هستند، اما افراد موفق آینده بهتر را خلق می‌کنند. افراد عادی اجازه می‌دهند افکارشان بر آنها مسلط باشد، ولی افراد موفق بر افکارشان تسلط دارند، مردم عادی به دنبال نتیجه فوری هستند، اما افراد موفق به دنبال پاداش‌های طولانی‌مدت هستند.

در پایان این نشست کارشناس برنامه با توجه به موضوع مورد بحث به نظرخواهی از مخاطبان حاضر پرداخت و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نشست‌ها می‌توانند با شماره تلفن: ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.
نظر شما