شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۳
کد خبر: ۹۸۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» از روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۶ به مناسبت یکصد و دوازدهمین سال صدور فرمان مشروطیت در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.
نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه کارت پستال «مشروطه» بخشی از آرشیو شخصی و گران‌بهای ناصرالدین حسن‌زاده است که خود از نوادگان یکی از مشروطه‌خواهان تبریز است. 

در نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» تعداد ۴۶ کارت پستال این دوران شامل عکس مجاهدان مشروطه تا جشن‌های سالگرد مشروطه به نمایش در آمده است.

انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه‌خواهی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سیاسی در تاریخ ایران جدید بود. جنبش مشروطه‌خواهی، انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه  مجموعه‌ کوشش‌ها و رویدادهایی است که به امضا کردن فرمان مشروطه توسط مظفرالدین شاه قاجار در ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ خورشیدی انجامید و تا دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه ادامه یافت و منجر به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور ایران شد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88848993 تماس بگیرند.

نظر شما