جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۸۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فرهنگ‌سراها جلب مشارکت مردم است، گفت: این مراکز می‌توانند با برگزاری برنامه‌هایی مانند هم‌اندیشی آگاهی‌بخش باشند، چرا که فرهنگ‌سراها باید محل گفت‌وگو و تبادل اندیشه باشند.
حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در‌ گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تقدیر از اقدام سازمان فرهنگی هنری برای امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری مانند باغ کتاب عنوان کرد: به طور کلی دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون هر چه هماهنگ‌تر عمل کنند و از موازی‌کاری جلوگیری شود، هم صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد و هم خدمات فرهنگی با کیفیت بالاتری به شهروندان ارائه می‌شود. 
 
وی افزود: امر مبارکی است که سازمان فرهنگی هنری در ارتباط موثر با اعضای هیئت امنای این سازمان اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری می‌کند، امیدوارم روابط سازمان فرهنگی هنری با شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیز تنگاتنگ باشد تا بهره‌وری فعالیت‌های فرهنگی افزایش یابد. 
 
تقویت احساس تعلق به شهر در فرهنگ‌سراها

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به نقش فرهنگ‌سراها در گسترش امید در میان شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فرهنگ‌سراها جلب مشارکت مردم است و این مراکز می‌توانند با برگزاری برنامه‌هایی مانند هم‌اندیشی آگاهی‌بخش باشند، چرا که فرهنگ‌سراها باید محل گفت‌وگو و تبادل اندیشه باشند. همچنین برنامه‌های هنری فرهنگ‌سراها می‌تواند محلی برای ارائه هنرها و توانمندی‌های شهروندان باشد و احساس تعلق به شهر را در آنها تقویت کند. 

وی با اشاره به پیشنهاد اخیر تعدادی از اهالی موسیقی برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت: سازمان فرهنگی هنری می‌تواند مدیریت این کار را به عهده بگیرد و با امکاناتی که در اختیار دارد، فضاهایی را تجهیز کند تا از هنرمندانی که می‌خواهند مردم را گرد هم جمع کنند، استقبال مناسبی انجام شود. از همه هنرمندانی که می‌خواهند با چنین اقداماتی باعث شادی مردم شوند و در جامعه همگرایی ایجاد کنند، سپاسگزارم و امیدوارم همه دستگاه‌های فرهنگی از چنین پیشنهادهایی استقبال کنند.
نظر شما