جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۰
کد خبر: ۹۸۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
آیین سپاس «استاد محمد بهرامی» از پیشگامان نقاشی و گرافیک به پاس یک عمر فعالیت هنری به همراه افتتاح نمایشگاهی از آثار استاد پنجشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۸ با حضور جمع کثیری از استادان گرافیک و نقاشی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
آیین سپاس «استاد محمد بهرامی» در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین سپاس، افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی از تمبر اختصاصی «استاد محمد بهرامی» با حضور استادان آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، قبادشیوا، علی اکبرصادقی، حسین محجوبی، مجید بلوچ، عباس مشهدی زاده، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، کورش قاضی مراد، جمشید حقیقت شناس و سیروس آقاخانی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

محمد بهرامي متولد سال ۱۳۰۵ است. وی طراح گرافیک، نقاش و نگارگر و از پايه گذاران گرافيک نوین ايران است و در صنايع مستنظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ايران به فراگيری اين هنر پرداخت و از دانشكده هنرهای زيبا فارغ‌التحصيل شد. او دوره عكاسی را در انستيتو عكاسی نيويورک با درجه ممتاز به پايان رساند. 
 
بهرامی سال ۱۳۲۵ آتلیه خود را به نام «آرک» از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران را با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمد علی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند. 
 
محمد بهرامی سال‌هاست به تالیف کتاب «تاریخ هنر ایران» مشغول است و بدین منظور چند کتاب دیگر را نیز ترجمه کرده است. وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده است که دسامبر سال ۱۹۷۱ برابر با آذر ۱۳۵۱ از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش در آمد. 

آیین سپاس «استاد محمد بهرامی» از پیشگامان نقاشی و گرافیک به پاس یک عمر فعالیت هنری روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۸ با حضور جمع کثیری از استادان گرافیک و نقاشی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. 

همچنین آثار استاد بهرامی تا ۲۸ مرداد در نگارخانه شماره یک ارسباران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود
مطالب مرتبط
نظر شما