جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۹
کد خبر: ۹۸۶۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
جشنواره «رج و رنگ» در هفته فرش ایرانی با همکاری مرکز ملی فرش و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، ارتقای ارزش و جایگاه فرش دستباف ایران ایران شنبه ۲۰ مرداد تا چهارشنبه ۲۴ مرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
جشنواره «رج و رنگ» در هفته فرش ایرانی برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره «رج و رنگ» با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، ارتقای ارزش و جایگاه فرش دستباف ایران، آگاهی شهروندان از انواع فرش ایرانی شیوه‌های کارآفرینی در صنعت فرش ایرانی، شیوه نگهداری و مرمت فرش‌های دستباف با ویژه برنامه‌های نمایش و نقد فیلم «فرش ایرانی» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی، نمایشگاه عکس با موضوع فرش دستبافت ایرانی، کارگاه آموزشی شناخت، نگهداری فرش دستبافت و نمایش فرش‌های دستبافت ایرانی با طرح‌ها و نقش‌های متفاوت از استان‌های مختلف کشور در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. 

فیلم «فرش ایرانی» با مجموعه ۱۵ فیلم کوتاه در ۱۱۷ دقیقه از کارگردانان مختلف ایرانی به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی به روایت ویژگی‌های ایرانی می‌پردازد که یکشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۸ نمایش داده و سپس با حضور سهیل رضایی روانشناس و منتقد سینما نقد و بررسی می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شیوه انتخاب، شناخت، نگهداری، رفوی انواع فرش دستباف روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ساعت ۱۷ با حضور مهدی ابراهیمی برای شهروندان بخش دیگر این جشنواره است.
 
همچنین در این جشنواره برنامه‌های ویژه‌ای نظیر کارگاه آشنایی با شیوه طراحی نقش فرش، تار و پود، دار قالی، گره و انواع طرح و نقش فرش دستبافت ایرانی و ابزار کاربردی در این صنعت برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
 
اختتامیه جشنواره «رج ورنگ» چهارشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۷ با تقدیر تعدادی از کارآفرینان صنعت فرش دستبافت ایرانی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
 
تلفن گویای 20-22872818 داخلی ۱۱۹ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.                                 

نظر شما