پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۸۶۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
سومین کارگاه آشنایی با شیوه های سبک شناسی هنرجویان نقاشی کودک و نوجوان به سرپرستی لیلا کعبی با بازدید از نمایشگاه مجموعه نقاشی های شکوه سادگی هادی شعبانی 17 مرداد در نگار خانه فرهنگسرای شفق برگزار شد.
کارگاه آشنایی با شیوه‌های سبک شناسی هنرجویان نقاشی کودک در شفق برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه آشنایی با شیوه‌های سبک شناسی با هدف آشنایی هنرجویآن نقاشی کودک و نوجوان فرهنگ‌سرای شفق با سبک‌های مختلف نقاشی هنرمندان، ایجاد روحیه پرسش‌گری، شناخت توانمندی‌های خود و آشنایی با توانایی‌های افراد توانیاب اجرا شد.

لیلا کعبی مدرس و پایه گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول پایه‌ای پیمان نامه حقوق کودکان بیان کرد: از آنجایی که نقاشی کودکان ارتباط بسیار نزدیکی با سبک‌های انتزاعی (مفهمومی) و اکسپرسیونیسم دارد. انتخاب و بازدید از  مجموعه نقاشی‌های شکوه سادگی فرصتی فراهم ساخت تا تصویرگران کودک و نوجوان با فرم و مفهوم ساده تک رنگی به ویژه خط و نقطه ارتباط نزدیکی با بازدید از این نمایشگاه برقرار کنند.

همچنین وی تاکید کرد: کودکان هنگام به تصویر کشیدن اثری، برای آن‌ها زمان و مکان آنچنان مفهوم عینی ندارد و مرزهای میان واقعیت و خیال کم رنگ تر می‌شود. مجموعه نقاشی‌های این هنرمند صاحب سبک بستری فراهم ساخت تا کودکان ساده‌تر با این سبک از  نقاشی ارتباط برقرار کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه ایجاد فضای پرسش و پاسخ، شناسایی خود و تفاوت‌های میان یکدیگر و کودکان توانیاب نباید قائل شد از جمله اهداف  آموزش نقاشی براساس اصول پایه‌ای پیمان‌نامه حقوق کودکان است افزود؛ در این بازدید ۴۵ دقیقه‌ای بچه‌ها کارگاه آشنایی با سبک نقاشی شکوه سادگی از سوی‌هادی شعبانی هنرمند دارای سبک نو نقاشی برای کودکان برگزار شد.

لیلا کعبی به عنوان مدرس دوره نقاشی کودک روزهای چهارشنبه میزبان علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای شفق است.

علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌های آموزش نقاشی کودک با حضور لیلا کعبی می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88712839 تماس بگیرند.
نظر شما