جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۹۸۶۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی «زرد می‌روید از نفیر» عنوان نمایشگاهی است که با همکاری گروه هنری وارتاش روز شنبه ۲۰ مردادماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو افتتاح می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی «زرد می‌روید از نفیر» عنوان نمایشگاهی است که با همکاری گروه هنری وارتاش روز شنبه ۲۰ مردادماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو افتتاح می‌شود و در آن ۴۰ اثر به نمایش در می‌آید. 
 
هنرمندان این نمایشگاه گروهی جواد اکبرزاده رهورد، حدیثه انصاریان، پریسا امینی نیاکی، فاطمه (فرناز) استقلال، پگاه باورصاد احمدپور، پرینا پرتوی، سمن چلبی یاتی، ملیحه حکیمی، سحر حجاری، مژگان حسین اصلیان، ساناز دبیری، هدیه دربانی، علی رستکلایی، محسن زیبایی، آتوسا ستوده، شبنم شرقی اهواز، عبدالله شریفی، بیتا صالحی نیا، راحله عبدالملکی، صفورا کمالی، ندا مهبودی، فاطمه مزینانی، حسین مرادی زاده و ویونا وژد هستند.
 
گروه هنری وارتاش در پی کشف ایده‌های هنری ناب در زمینه هنرهای تجسمی است. هنرهای تجسمی و گستره تجربه‌گرایی در این هنر، هنرمندان خلاق را در فرآیند کشف و جست‌وجو قرار می‌دهد. جست‌وجو در راه یافتن فضایی کاملاً بدیع برای رسیدن به بیان هنری که ارزش زیباشناسی در آثار تجسمی را به سر حد کمال می‌برد. وارتاش تلاش خود را برای مشترک ساختن ایده‌ها به کار می‌بندد. وارتاش اریکه آزادی است برای هنرمندانی که نمی‌ترسند. خانه‌ای که بر رودانه ذهن سوار است و خواب آشفته هنرمندانش را به سرزمین‌های نادیده و ناشناخته می‌برد. گروه هنری وارتاش برای جذب هر ایده نابی آماده است و همراهان گرافیست، نقاش، عکاس و مجسمه‌ساز را به جست‌وجو در خوابی آشفته اما شیرین نوید می‌دهد.

گروه هنری وارتاش با انتخاب این عنوان قصد دارد تصویری انتزاعی از یک آوای گروهی ارائه کند. این ترانه که طنین صدایش از آثار طراحان و نقاشان حاضر بر می‌خیزد، ترانه زردی است که همچون ساقه‌ای رو به آفتاب قد می‌کشد. زردی این ترانه از نور آفتاب است که هم سوزان و دردآلود است و هم نورانی و گرم. پس این ترانه زرد می‌روید از صدای نقاشان و طراحان گروه وارتاش.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ۲۱ تا ۲۵ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگ‌سرای سرو به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 
نظر شما