پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۸۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد
نشست صمیمی ۹۰ دانشجوی شیعه غیر ایرانی ساکن امریکا، کانادا و اروپا با سخنرانی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بازدید از برج میلاد برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست صمیمی ۹۰ دانشجوی شیعه غیر ایرانی ساکن امریکا، کانادا و اروپا در برج میلاد تهران با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان گفت: تنها دلیل خشونت‌های اعمال شده توسط ترامپ و عربستان سعودی متوقف کردن اسلام و گرایش به اسلام و شیعه است. ولی به لطف خداوند در انجام آن موفق نیستند و ما درحال توسعه و پیشرفت در سراسر جهان هستیم.

وی در ادامه به بیان خاطرات دوران جوانی خود پرداخت و بیان کرد: برای تحصیل به آمریکا رفته بودم و زمانیکه در ۲۲ سالگی برای ملاقات خانواده به تهران آمدم جنگ ایران و عراق آغاز شد و به آمریکا برنگشتم و داوطلبانه در دفاع مقدس شرکت کردم. پس از دو سال حضور در جبهه اسیر شدم و در شهرهای مختلف عراق با اسرا همراه بودم و بیشتر از هشت سال در اسارت بودم.

اوحدی در بیان خاطره‌ای از دوران اسارت تصریح کرد: سرباز شیعه‌ای در کمپ ما بود که هر روز اسرا را شکنجه می‌کرد ولی بعد از یک دوره مرخصی رفتار و نگرشش کاملا تغییر کرد. وقتی از این سرباز علت را جویا شدیم. گفت: مادرش خواب حضرت زینب(س) پرچم‌دار کربلا را دیده و در خواب به او گفته‌اند که پسرش را به خاطر شکنجه اسیران ایرانی نمی‌بخشد. پس از اینکه رژیم صدام سقوط می‌کند این سرباز به ایران می‌آید تلاش می‌کند اسیرانی که در کمپ شکنجه کرده را پیدا و از آنها دلجویی کند و وقتی جنگ سوریه آغاز می‌شود به سوریه می‌رود و در برابر داعش می‌جنگد و شهید می‌شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه امروز شاهدیم که کشور فقیر یمن توانسته در برابر آمریکا و رژیم اشغالگر ایستادگی کند، تاکید کرد: اسلام همیشه پیروز و سربلند بوده است و مطمئن باشید که اسلام و شیعه تنها دین پیروز در بین تمامی ادیان است.

بازدید دانشجویان از برج میلاد تهران پایان‌بخش این برنامه بود.


نظر شما