پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۶
کد خبر: ۹۸۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
در مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری تشکیل شد؛
مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف استانداردسازی نظام آموزشی مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران ۲۲ کارگروه تخصصی با حضور ۵۰ محقق و کارشناس علمی را تشکیل داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تشکیل کارگروه‌های جدید آموزشی با رویکرد توانمندسازی و ارائه آموزش‌های نوین‌ به متقاضیان دوره‌های آموزشی در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ است.

 سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری، کارگروه‌های تشکیل شده را به این شرح معرفی کرد: کارگروه قرآن و حدیث، اعتقادات، فقه و زندگی، اخلاق، گفتمان انقلاب اسلامی، نغمات دینی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگ، آداب و مهارت‌های شهرنشینی، ادبیات، هنرهای صناعی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای موسیقیایی، تغذیه، بهداشت و سلامت، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی، نجوم، رایانه، زبان‌های خارجی، ورزش، آفرینش‌های خانگی، آموزش‌های عمومی کودکان و آموزش‌های علمی- تحصیلی.

سید نوید برکچیان بابیان اقدامات این کارگروه‌ها گفت: این کارگروه‌ها شامل چهار عرصه «دین و اخلاق»، «اجتماعی و فرهنگی»، «ادب و هنر» و «مهارت‌های عمومی و عملی» تعریف شده است و تدوین اصول و تصویب عناوین دوره‌های آموزشی، تدوین و تصویب کار برگ‌های آموزشی و به‌روزرسانی آن‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف این کارگروه هاست.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری با توجه به اهمیت آموزش صحیح به مخاطبان در راستای تحقق اهداف  و ارتقای کیفی فرایند تدریس توسط مربیان، مدرسان و استادان بر اساس نظام یکپارچه آموزش با حضور ۵۰ محقق، کارشناس علمی و صاحب‌نظر ۲۲ کارگروه آموزشی را تشکیل داده است.

رییس مرکز مطالعات و آموزش افزود: این کارگروه‌ها از مردادماه جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به ترتیب جلسات کاری خود را تشکیل می‌دهند.

برکچیان افزود: در هفته جاری کارگروه زبان انگلیسی با موضوع بررسی منابع آموزشی ویژه گروه سنی بزرگ‌سالان و خردسالان و با هدف یکسان‌سازی منابع و محتوای آموزشی در مناطق ۲۲ گانه و  همچنین ارزیابی مربیان این حوزه، ۲۱ مرداد برگزار شد.

همچنین کارگروه تخصصی هنرهای تجسمی نیز با هدف بررسی عناوین دوره‌های آموزش هنرهای تجسمی، بازنگری محتوایی کار برگ‌های دوره‌های آموزشی و بررسی در خصوص احراز صلاحیت مربیان نیز ۲۱ مردادماه تشکیل جلسه داد.

وی افزود: تابه‌حال کارگروه‌های، موسیقی و خانه‌های کودک نیز تشکیل جلسه داده‌اند. 

برکچیان ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات منظم، مستمر و استفاده از نظرات استادان و کارشناسان به اهداف طرح تحول محتوای کیفی منابع آموزشی و نظام یکپارچه آموزشی دست پیدا کنیم.
نظر شما