جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۸۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اعتقاد دارد تنها راه موثر بر کاهش مصرف آب، فرهنگ‌سازی دوسویه است؛ به گونه‌ای که حرف مردم را بشنویم و از خرد جمعی استفاده کنیم، می‌توانیم تاثیرگذارتر عمل کنیم و در نهایت سرانه مصرف آب را به شکل چشم‌گیری کاهش دهیم.
تنها راه موثر بر کاهش مصرف آب، فرهنگ‌سازی دوسویه استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته تفاهم نامه‌ای میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران با حضور جمعی از مدیران هر دو مجموعه امضا شد.

مهدی فروغی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تفاهم‌نامه‌های فرهنگی مجموعه آبفا گفت: دو سال قبل تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا شد و مخاطب هدف ما در این تفاهم‌نامه گروه سنی خاصی بودند و این تفاهم‌نامه بیشتر بر اساس تدریس دروس خاصی در دوره متوسطه اول در سطح استان تهران بنا شده بود.

وی افزود: به تازگی نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی امضا کرده‌ایم که اساس آن استفاده از ظرفیت مبلغین و ائمه جماعات برای ترویج فرهنگ مصرف است و تفاهم نامه با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی در سطح شهر تهران است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره لزوم فرهنگ‌سازی در سطح شهر تهران گفت: موضوع مصرف و عدم رعایت الگوی مصرف یکی از بزرگترین چالش‌های ماست. بسیاری از مردم نمی‌دانند که ما برای تامین آب شهر تهران، از استان‌های مازنداران و قزوین آب وارد می‌کنیم و ظرفیت‌های آبی شهر تهران، کفاف این جمعیت رو به رشد ساکن در شهر را نمی‌دهد. 

فروغی ادامه داد: انتقال آب از شهرهای دیگر مسائل زیست محیطی زیادی را به همراه دارد و خود آن استان‌ها را دچار مشکل کند و باعث می‌شود ما با این ظرفیت حداکثری که وارد کردیم، نتوانیم مصارف را مدیریت کنیم و دچار تنش‌هایی می‌شویم. مشکلاتی را هم برای شهروندان تهرانی به وجود می‌آید و مجبور می‌شویم فشار آب را کم کنیم یا با قطعی مواجه شویم. و در نگاه کلان‌تر که با مشکلات بیشتری روبه‌روییم. اینها مسائلی بود که چاره آن را تنها در فرهنگ‌سازی می‌دیدیم. 

وی درباره پیشنهاد همکاری با سازمان فرهنگی هنری گفت: توجه به موضوع بهره‌وری آب و استفاده حداکثری از ظرفیت آب ما را بر این واداشت که به دنبال چاره جویی باشیم تا بتوانیم با جامعه هدفمان، که مردم هستند ارتباط دو سویه برقرار کنیم. یقین داشتیم که می‌شود با کار فرهنگی متقابل تاثیرگذار عمل کنیم و در این میان با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که ظرفیت‌های فراوانی دارد و از مقبولیت در میان مردم تهران برخوردار است وارد مذاکره شدیم و خوشبختانه این سازمان خواسته ما را پذیرفت و دست ما را به گرمی فشرد و کمک کرد تا زمینه همکاری به وجود بیاید.

مهدی فروغی در پایان تاکید کرد: اعتقاد داریم تنها راه موثر بر کاهش مصرف آب، فرهنگ‌سازی دوسویه است. به گونه‌ای که ما حرف مردم را بشنویم و از خرد جمعی استفاده کنیم، می‌توانیم تاثیرگذارتر عمل کنیم و در نهایت سرانه مصرف آب را به شکل چشم‌گیری کاهش دهیم.
نظر شما