سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۱
کد خبر: ۹۸۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
مدیریت فرهنگی هنری مترو در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مشاهیر و مفاخر ایرانی هشتمین مسابقه اینترنتی «من کیستم؟» را در فصل تابستان برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسابقه « من کیستم؟» در سه تاریخ در فصل تابستان ۹۷ اجرا می‌شود که اجرای دوم آن از ۲۴ مرداد  آغاز شده است.

در متن این مسابقه آمده است: من در سال 1037 هجرى چشم به جهان گشودم. پدرم از شاگردان بزرگ شيخ بهايى و در علوم اسلامى از سرآمدان روزگار خود به شمار مي‌رفت. مادرم دختر صدرالدين محمد عاشوري است كه خود از پرورش يافتگان خاندان علم و فضيلت بود.من در زمان شاه عباس اول كه مردى با سياست و با كفايت و در عين حال، مردى سنگدل و بى رحم بود متولد شدم. از همان اوان کـودکـى تحت تربيت و تعليم پـدر دانشمند و در سايه تـوجه خـاص آن بزرگـوار، پرورش یافتم و بـا هـوش سـرشار و استعداد خـدادادى و پشتکار مخصـوص به تحصيل علـوم متـداوله عصـر در حـوزه علمـى اصفهان پرداختم. با توجه به تـوانايـى ذاتـى در مـدت کوتاهى مراحل مختلف علمـى و تحصيلى را طى کردم و سپـس به گـردآورى علـم حـديث و آثار اهل بيت عصمت و طهارت دل بسته و تحقيق و پژوهش عميقانه در آن فـن شريف مبذول داشتم و تلاش خود را در ايـن مـورد متمـرکز کردم و تمام اوقـاتـم را صـرف آن کـردم تـا اينکه منشـأ تحـولـى بزرگ در روزگـار خـود شدم.
با عنايت به انتساب شاهان صفويه به تشيع و اينكه آنان خود را منسوب به ائمه اطهار عليهم السلام مى‌دانستند بيشترين استفاده را در جنبه‌هاى مختلف کردم. تأليف بزرگترين دائرة المعارف حديث شيعه در غير چنين زمانى و با عدم امكانات اقتصادى بسيار دشوار مى‌کرد. من به كليه علومی كه مجتهدان بدان نياز دارند از قبيل صرف و نحو و معانی بيان و لغت و رياضی و فلسفه و حكمت و تاريخ و تفسير وحديث و رجال و درايه و اصول فقه و كلام احاطه كامل داشتم و در بيشتر آن‌ها صاحب نظر بودم و ...

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخ‌های خود را تا ۳۱شهریور از طریق پیامک به شماره 2000183736  یا به کانال سروش این مرکز به آدرس  sapp.ir/farhangsarametro ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 96652608  تماس بگیرند.



نظر شما