سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۸۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز جمعه ۲۶ مرداد ماه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه کن عنوان کرد: تنها راه عبور از گردنه‌ها، بیعت با رهبر معظم انقلاب و داشتن انسجام و اتحاد است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی روز جمعه ۲۶ مرداد ماه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه کن حاضر شد. 
  
اوحدی ابتدا با گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان به ایران عنوان کرد: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و ۴۰ سال از تولد یک انقلاب بزرگ که چشمان مستضعفان و مظلومان جهان به آن دوخته شده، گذشت. امسال باید با نگاه دقیق‌تری به موضوع دفاع مقدس و ۱۰ سال زندگی آزادگان در دنیای اسارت بنگریم و بررسی کنیم. معمولاً عدد ۴۰ هم در آموزه‌های دینی و هم در عرف جامعه‌مان جایگاه ویژه‌ای دارد و نشانه بلوغ و پختگی و رسیدن به کمال است. 

تنها راه عبور از گردنه‌ها بیعت با مقام معظم رهبری و داشتن انسجام و اتحاد است

وی اضافه کرد: انقلاب در طول ۴۰ سال خودش تا به امروز، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است و همچنان شاداب و با صلابت در مقابل دشمنان ایستاده و امروز مستضعفان جهان زیر چکمه استکبار امیدشان به انقلاب اسلامی است. همزمان با وقوع انقلاب اسلامی در گوشه و کنار دنیا نیز حرکت‌هایی آغاز شد. امروز از انقلاب در آفریقای شمالی و مرکزی و نیکاراگوئه که همزمان با انقلاب اسلامی آغاز شد، خبری نیست. 

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: همه تلاش دشمنان ما با پول‌های حرامشان این است که بگویند انقلاب بعد از ۴۰ سال به بن‌بست رسیده است. جمهوری اسلامی ایران تا به امروز از فراز و نشیب‌های مختلف عبور کرده و همچنان زنده است.

وی با اشاره به دلایل تداوم اقتدار جمهوری اسلامی بیان کرد: اولین عامل آن رهبری است. اوایل انقلاب را ببینید که رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، رییس قوه قضاییه و تعدادی از نمایندگان مجلس کشور مظلومانه به شهادت رسیدند و در آن شرایط ما با دشمن خارجی هم می‌جنگیدیم. در جنگی که بیش از ۲۵ کشور دنیا به آنها یاری می‌رساندند و شهرهای ما زیر موشک‌باران بود و امروز با غرور و افتخار از دفاع مقدس و ورود آزادگان به کشور صحبت می‌کنیم. در آن شرایط و اوج تحریم‌های نظامی به برکت رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و حضور مردم در صحنه، از آن شرایط خاص با موفقیت عبور کردیم. 

اوحدی با تاکید بر انسجام، یکپارچگی و وحدت مردم در آن شرایط عنوان کرد: آن زمان امام(ره) فرمود اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما محکم ایستاده‌ایم، چرا که پیروزیم. امروز را با سال ۱۳۶۱ مقایسه کنید. امروزی که به برکت حضور رزمندگان و شهدای مدافع حرم، مرزهایمان در امنیت است و در مرزهای مدیترانه‌ای خواب را از چشم دشمنان گرفته‌ایم. 

وی افزود: یک شب در سازمان حج و زیارت، نماینده ما در عراق زنگ زد و گفت داعشی‌ها تا ۴۰ کیلومتری بغداد آمده‌اند، خیلی‌ها جبهه را رها کرده‌اند و جلویشان باز است. ورود زائران را قطع کنیم؟ واقعاً نمی‌دانستیم بغداد توسط داعشی‌ها اشغال می‌شود یا نه. همان شب سردار سلیمانی خودشان سوار تانک نفربر شدند و با حشدالشعبی و شیعیان عراق به سمت فلوجه قرارگاه اصلی داعش حرکت کردند و اگر این حرکت اتفاق نیفتاده بود، مطمئن باشید وضعیت امروز عراق متفاوت بود. هدف این بود که از مسیر عراق به مرزهای جمهوری اسلامی ایران برسند. کسی فکرش را نمی‌کرد که این تاریخ برگردد و داعش که بخش عمده‌ای از خاک سوریه را به اشغال در آورده بود، نابود شود. 
  
رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه عربستان سعودی میلیاردها دلار از ذخایر ارزی‌اش را در عراق و سوریه خرج کرد و نتوانست به موفقیتی برسد، اضافه کرد: اگر مدافعان حرم آتش فتنه را خاموش کردند به دو دلیل بود، تدابیر مقام معظم رهبری و بیعتی که شما مردم با ایشان کردید. تنها راه عبورمان از گردنه فعلی جمهوری اسلامی، بیعت با رهبر معظم انقلاب و داشتن انسجام و اتحاد است. 

وی ادامه داد: دشمن می‌داند که هیچ روزنه نفوذی از جنبه نظامی وجود ندارد و به جنگ اقتصادی روی آورده است تا انسجام داخلی ما را خدشه‌دار کند و روزنه‌ای به مباحث اجتماعی بزند. مدت‌ها تلاش کردند که مردم را برای اعتراض و آشوب به خیابان بکشانند و تعداد بسیار کمی بیرون آمدند که بیشترشان اصلاً از اصل ماجرا خبر نداشتند. انشالله توطئه دشمن با رهبری مقام معظم رهبری و همکاری شما مردم خنثی می‌شود و به یاری خدا پیروز خواهیم شد. 
 
اوحدی در پایان به نقل خاطره‌ای از حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد سید آزادگان پرداخت و گفت: یک روز به ایشان عرض کردم گاهی اوقات در زندگی روزمره ماشینی یک افکاری به ذهنمان خطور می‌کند که مرتکب گناه می‌شویم. ایشان گفتند چه به ذهنتان خطور می‌کند که فکر می‌کنید گناه است؟ عرض کردم گاهی اوقات می‌گوییم کاش اصلاً آزاد نشده بودیم. مردم دعا کردند تا آزاد شویم و این حرف کفران نعمت نیست؟ حاج‌آقا گفتند شما نه تنها کفران نعمت نمی‌کنید، بلکه دعا می‌کنید. من اعتقادم این است که اسارت قطعه‌ای از بهشت روی زمین بود. شما برای آن بهشتی که ما از آن جدا شدیم، دعا می‌کنید. 
نظر شما