پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۸۷۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
سحر جعفری جوزانی معتقد است پشت دیوار سکوت فیلمی درباره امید است و شخصیت اصلی فیلم را شبیه به شازده کوچولو می‌داند.
شخصیت اصلی فیلم شبیه به شازده کوچولو استفیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» از تولیدات موسسه تصویر شهر از چهارشنبه ۲۴ مردادماه به اکران عمومی درآمد، سحر جعفری‌جوزانی بازیگر و نویسنده فیلمنامه «پشت دیوار سکوت» درباره دغدغه اصلی شکل‌گیری داستان این فیلم در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جرقه اصلی این فیلم زمان بازدید من و پدرم از کانون ایدز ایران شکل گرفت. در این بازدید دختر جوانی به نام خانم صالحی ما را همراهی می‌کرد که شخصیت سحر در فیلم گرته برداری شده از شخصیت اوست و حتی نام فامیلی او را هم به همراه دارد. سحر شخصیت جالبی داشت و بدون هیچ چشم‌داشتی برای بازگرداندن امید به زندگی در مبتلایان به «HIV» تلاش می‌کرد.
 
وی افزود: خانم صالحی از خانه‌ای به خانه دیگر می‌رفت، تا شرایط زندگی را برای مبتلایان به این بیماری بهتر کند. این دختر ظریف و کوچک که چند سالی از من کوچک‌تر بود، من را به یاد شازده کوچولو می‌انداخت که از سیاره‌ای به سیاره دیگر می‌رفت. اینکه ما جوانانی اینگونه در این جامعه داریم، اتفاق خوبی است و من فکر می کنم امیدوار کردن آدم ها نسبت به بیماری که در همه جای کره زمین وجود دارد یکی از وظایفی اصلی ماست به ویژه در جامعه‌ای که نگاه دیگری به این بیماری دارد.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه نوع پرداخت به این موضوع در فیلم شاعرانه است، گفت: موضوع بیماری به اندازه کافی تلخ است، به همین دلیل تلاش کردیم تا آنچه که مخاطبان از تلخی‌ها می‌دانند را فاکتور بگیریم. 

سحر جعفری جوزانی ادامه داد: به نظر من وقتی معضلی را نشان می‌دهیم باید راهکار رویارویی با آن را به نمایش بگذاریم. به همین خاطر حجم زیادی از فیلم ما به این پرداخته که چه طور می‌شود امید داشت.

جوزانی که نویسندگی این اثر را نیز بر عهده داشته توضیح داد: این امید بیرون از زندگی مبتلایان نیست، ما در انجمن با بیمارانی مواجه شدیم که ازدواج کرده بودند و ct4 بدنشان (که ایمنی بدن را بالا می‌برد) بالا رفته بود. همه چیز دارو نیست، همه چیز بیرونی نیست و امیدوارم فیلم ما بتواند قدمی در ایجاد حس خوش امید در این مبتلایان بردارد و این تلخی را کم کند.

شخصیت اصلی «پشت دیوار سکوت» شبیه به شازده کوچولو است / فیلمی درباره امید
نظر شما