جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۲
کد خبر: ۹۸۷۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
ویژه‌برنامه سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی با عنوان «بازگشت شقایق‌ها» روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری و ۵۹ آزاده سرافراز شهرداری تهران به همراه خانواده‌هایشان در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی با عنوان «بازگشت شقایق‌ها» روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری و ۵۹ آزاده سرافراز شهرداری تهران به همراه خانواده‌هایشان در برج میلاد برگزار شد.

در این برنامه رضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه گفت: همگان باید در مقابل ۴۳ هزار آزاده سرافراز سر تعظیم فرود آوریم، چرا که این عزیزان یادگاران با ارزش نظام جمهوری اسلامی و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

آزادگان امانت‌های ماندگار نظام جمهوری اسلامی هستند
جلالی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری جدید و در رأس آن معاونت منابع انسانی که متولی اصلی موضوعات مرتبط با ایثارگران است، نگاه ویژه و خاصی به قشر عزیز ایثارگر دارد، افزود: شهرداری تهران چهار هزار و ۵۰۰ ایثارگر دارد که از این تعداد ۵۹ آزاده، هزار و هفتاد و نه جانباز، هزار و ۷۵ فرزند شهید و ۲ هزار و صد رزمنده هستند و در طول این مدت تمام تلاش ما این بوده خدمات و تسهیلات به صورت عادلانه و یکسان به چهار قشر ایثارگر شهرداری تهران تعلق گیرد.

وی همچنین با سپاس از خانواده‌های محترم و صبور و درد کشیده ایثارگران که همگام و همقدم دوشادوش ایثارگرانشان در خط مقدم مکتب عشق و ایثار و شهادت دلدادگی کردند، عنوان کرد: در شرایط کنونی، آزادگان سرافراز در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا هستند که همین امر موجبات استمرار انقلاب اسلامی خواهد بود. به امید آنکه انقلاب خمینی (ره) به انقلاب امام زمان (عج) متصل شود و مردی از تبار عشق و ایثار ذوالجناح سوار و ذوالفقار به دست برای برپایی قسط و عدل ظهور کند.

کنگره بزرگداشت شهدای آزاده و نکوداشت آزادگان سرافراز برگزار شد

عشق، ایثار و استقامت نمونه بارز آزادگان سرافراز است
در ادامه این مراسم ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و ابراز خشنودی از حضور در جمع بهترین بندگان خدا گفت: ما باید به تأسی از امام محمد باقر (ع) که شکافنده علوم بود در راه یادگیری علوم و دانش بشری در حوزه‌های مختلف وارد شده تا با یادگیری بیشتر و یافتن راه‌های مناسب گره‌گشا و چاره‌ساز مسائل و مشکلات باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به کودتای ضد مردمی و آمریکایی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هجری شمسی که علیه دولت ملی مصدق شکل گرفت و چرخه استبداد و استعمار را در میهن عزیزمان به حرکت انداخت، افزود: این اقدامات سال‌های سال مبنای تحولات طاغوتی شد که در این میان ملت بزرگ ایران دچار آسیب‌های فراوانی شد تا اینکه قیام و انقلاب مردمی سال ۱۳۵۷ و در ادامه آن رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس در کشور شکل گرفت تا هم ایران عزیز همیشه سربلند بماند و هم درسی برای ایادی بیگانه باشد و در این میان قطعاً ما موظفیم پیام انقلاب را به نسل‌های آینده برسانیم تا هیچ‌گاه شک و تردیدی به خود راه ندهند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران در پایان سخنانش از ایثارگران به عنوان نماد صبر و استقامت و عشق و ایثار نام برد و گفت: همه تلاش ما این است خدماتی را که از قبل در حوزه ایثارگران شهرداری ارائه می‌شده به بهترین شکل و با ایده‌هایی نو تداوم دهیم و از هیچ تلاشی در راستای خدمتگزاری به عزیزان ایثارگر فروگذار نخواهیم کرد، هر چند که در شرایط فعلی حاکم بر کشور، شهرداری نیز مانند دیگر دستگاه‌ها و سیستم‌های اداری مشکلات و نقصانی دارد که عبور از این موانع قطعاً همدلی، صبوری و نزدیکی قلوب همه ما را می‌طلبد که امید است با اراده‌ای راستین رهروانی مخلص در راه ایثار و شهادت باشیم.
 
آزادگان جهنم ساخته‌شده توسط صدام را قطعه‌ای از بهشت می‌دانستند
در ادامه کنگره بزرگداشت شهدای آزاده و نکوداشت آزادگان سرافراز حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد برادر سید علی‌اکبر ابوترابی فرد سید آزادگان، با ابراز خرسندی از حضور در جمع آزادگان به بیان خاطراتی از برادر آزاده خود پرداخت و اظهار کرد: در دوران اسارت رزمندگان اسلام سرمایه‌های بی‌نظیری کسب شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق بیان کرد: طبق تعبیر مرحوم حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی فرد، اسارت قطعه‌ای از بهشت بود. چرا که تمام دقایقش در راهی مصرف شد که خداوند متعال دوست داشت.

کنگره بزرگداشت شهدای آزاده و نکوداشت آزادگان سرافراز برگزار شد

ابوترابی فرد با بیان اینکه دوران پر فراز و نشیب اسارت از زیبایی‌هایی برخوردار بود که انسان از تفسیر و درک آن عاجز است، افزود: گاهی رزمندگان را حدود یک ماه در اتاقی زندانی می‌کردند و حتی برای انجام امور ضروری نیز به آنها اجازه خروج نمی‌دادند و به همین منظور دوران اسارت را از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم دوران سختی است. اما کم نبودند آزادگانی که جهنم ساخته‌شده توسط صدام را قطعه‌ای از بهشت برین می‌دانستند.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام در دوران اسارت ایستادگی و استقامت فراوان و تحسین‌برانگیزی از خود نشان دادند، عنوان کرد: آزادگان در دوران اسارت برای یکدیگر سپر می‌شدند. به هم خدمت می‌کردند و همین موضوعات سبب شد اسارت را به بهشت تعبیر کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سربازان رژیم بعث عراق رزمندگان اسلام و آزادگان را تهدید به زنده به گور کردن می‌کردند، عنوان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی فرد با عملکرد خود حتی مأموران رژیم بعث را نیز متحول می‌کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پایان سخنانش درباره بزرگی و منزلت آزادگان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، با داشتن آزادگان، ایران اسلامی در مقابل دشمنان احساس عجز نمی‌کند.

ایثارگران در راه دفاع از حق با خداوند معامله کرده‌اند
در پایان این مراسم نیز سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری به عنوان آزاده و جانباز به بیان خاطراتی از حضورش در دوران سخت اسارت پرداخت و عنوان کرد: آزادگان سرافراز تجلی زنده ارزش‌های دوران دفاع مقدس هستند و این عزیزان نیازی به تجلیل ندارند، چرا که در راه خدا قدم گذاشته و با خداوند متعال وارد معامله شده‌اند که با هیچ متاع دنیوی قابل مقایسه و برابری نیست و نخواهد بود.

کنگره بزرگداشت شهدای آزاده و نکوداشت آزادگان سرافراز برگزار شد

اوحدی همچنین با اشاره به سخن ارزشمند مقام معظم رهبری درباره آزادگان که فرمودند «آزادگان الماس‌های درخشان نظام هستند»، تصریح کرد: قدر و منزلت ایثارگران قابل بیان نیست و ما موظفیم برای رفاه این عزیزان در هر جایگاهی که هستیم خدمت‌رسانی شایسته داشته باشیم.

منبع: روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران
نظر شما