سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۹۸۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کانون نقاشان سالمند فرهنگ‌سرای امید در ایام تابستان دوره‌های نقاشی را ویژه سالمندان برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با هدف آموزش و بهینه‌سازی اوقات فراغت سالمندان و بازنشستگان و ارتقای سلامت روحی و اعتماد به نفس آنها، دوره‌های آموزشی نقاشی را ویژه این گروه سنی برگزار می‌کند. 

در این دوره‌ها آموزش‌های ساده طراحی و رنگ‌آمیزی با استفاده از روش خط‌خطی یا Dodeling به صورت بسیار ساده برای افراد بالای ۵۰ سال انجام می‌شود. علاوه بر آن طراحی و رنگ‌آمیزی هاشور، سایه‌روشن، قرینه‌سازی، خیالی نگاری و طراحی از روی مدل و چیدمان و... در سطح مقدماتی از جمله عناوین آموزشی در کانون نقاشان است. 

اعضای کانون نقاشان سالمند این مهارت‌ها را در ۲۰ جلسه فرا می‌گیرند و می‌توانند استعداد خود را در این رشته هنری آزموده و با ادامه آن به رشد و تعالی خود در این رشته هنری کمک کنند.

این آموزش‌ها به هماهنگی بیشتر بین دست و چشم و ذهن می‌پردازد و از ابتلای افراد مسن به آلزایمر و مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند و به گفته اعضای این کانون، در زمان‌هایی که مشغول به طراحی هستند ذهنشان بالاترین آرامش و استراحت را دارد. 

دوره‌های آموزشی نقاشی این کانون سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۱۰ تا  ۱۲ در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای عضویت در این کانون و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی می‌توانند به نشانی: بالاتر از میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور شمالی، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگ‌سرای امید مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۰۳۸۴۲ تماس بگیرند.
نظر شما