جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۲
کد خبر: ۹۸۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
مهدی احمدی بازیگر سینما عنوان کرد:
مهدی احمدی بازیگر سینما با اشاره به آشنایی خسرو سینایی با هنرهای مختلف و تسلط این سینماگر بر هنرهای تجسمی این موضوع را دلیل تجربه‌گراتر شدن و خلق ایده‌های نو این هنرمند دانست.
مهدی احمدی بازیگر سینما در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره ویژه‌برنامه «مثل یک قصه» که به بزرگداشت خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت اختصاص دارد و شخصیت این هنرمند گفت: من بیست و چند سال است که ایشان را می‌شناسم و از فیلم «در کوچه‌های عشق» تا آخرین فیلمشان «جزیره رنگین»، در بیشتر کارهایشان حضور داشتم. آقای سینایی کاملاً به کارشان مسلط هستند و فیلمنامه را با ایده‌های خاص خودشان که روی کاغذ آورده‌اند، به راحتی و با تسلط به تصویر می‌کشند. 

وی افزود: کار کردن با ایشان همیشه برای من آموزنده بوده و در کارهایشان بسیار یاد گرفتم. فضای کاری‌شان به شدت دلچسب و دوستانه است و سایر اعضای گروه هم معمولاً همین حس را دارند. در هر پنج شش کاری که من با آقای سینایی کردم، همیشه یک نوع دلبستگی بین عوامل ایجاد می‌شد که کسی دلش نمی‌خواست به خانه‌اش برگردد. از لحاظ فنی نیز با توجه به تسلطی که به زبان سینما دارند، می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند، اجرا کنند.

احمدی با اشاره به تسلط سینایی به هنرهای دیگر گفت: ایشان معماری خوانده‌اند و از آشنایی‌شان با هنرهای تجسمی خبر دارم، چرا که در این زمینه گفت‌وگوهایی با هم داشته‌ایم. این آشنایی را حتی در کارهای سینمایی آقای سینایی هم می‌بینیم و تسلط به هنرهای تجسمی ایده‌هایی را برای خلق تصاویر در آثار سینمایی می‌دهد. همچنین دست داشتن در هنرهای تجسمی باعث تجربه‌گراتر شدن ایشان شده، به طوری که در فیلم‌هایشان فرم‌های خاصی را تجربه می‌کنند. ایشان درس موسیقی هم خوانده‌اند و موسیقی فیلم‌های خودشان را می‌سازند و تسلطشان به ساز آکاردئون هم بی‌نظیر است، البته چند سالی است که به دلیل کمردرد ساز نمی‌نوازند. 

وی در پایان گفت: ویژه‌برنامه «مثل یک قصه» با نمایش آثار آقای سینایی همراه است و این ایده خوبی به نظر می‌رسد که فیلم‌های یک فیلمساز باتجربه که سال‌هاست زحمت می‌کشد، به نمایش در بیاید و از او تقدیر شود. امیدوارم سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها کیفیت نمایش خوبی داشته باشند و مراسم باشکوهی نیز برگزار شود.

«مثل یک قصه» سوم تا نهم شهریورماه و دوازدهم تا پانزدهم شهریور در دو نوبت به نمایش آثار سینمایی خسرو سینایی اختصاص دارد. در نوبت اول از ساعت ۱۷ تا ۱۹ فیلم‌های کوتاه و در نوبت دوم از ۱۹:۳۰ تا ۲۱ فیلم‌های بلند نمایش داده خواهند شد و این برنامه در هفته بعدی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه اجرا می‌شود. در این ویژه‌برنامه هشت فیلم سینمایی بلند و ۲۴ فیلم مستند از خسرو سینایی به نمایش گذاشته می‌شود و در پایان هر بخش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.
 
در بخش دیگری از این رویداد عکس‌های تاریخی از آلبوم تصاویر خانوادگی با روایتی داستان‌گونه برای مخاطبان به نمایش درآمده است و علاوه بر نمایش آثار مکتوب از قبیل شعر، فیلمنامه و آثار ترجمه، شرایطی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند آثار را با امضای این هنرمند پیشکسوت تهیه کنند.

نمایش جایزه‌های ملی و بین‌المللی، لوح‌ها و نشان‌های دریافتی و همچنین پخش برخی موسیقی فیلم‌های ساخته‌شده توسط سینایی و به نمایش گذاشتن ساز آکاردئون این هنرمند که با آن در سال ۱۹۶۵ در سالن موتزارت کاخ کنسرت شهر وین قطعاتی را تکنوازی کرد از دیگر بخش‌های این رویداد است.

برای آگاهی از نحوه حضور در جلسات پخش فیلم و اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۶۸۶۰۶۳ و ۲۲۶۸۶۰۶۴ تماس بگیرید.
مطالب مرتبط
نظر شما