پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۴
کد خبر: ۹۸۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کتاب «ملّت عشق» در ویژه برنامه «کتاب ماه» با حضور جمعی از علاقه‌مندان به حوزه ادبیات فارسی، سه‌شنبه ششم شهریور در فرهنگ‌سرای سرو نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «کتاب ماه» با هدف ترویج مفاهیم ادبی و ایجاد زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به ادبیات فارسی، نقد و بررسی کتاب «ملّت عشق» را روز سه شنبه، ششم شهریورماه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به حوزه ادبیات فارسی از ساعت ۱۷ در سالن فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌کند.

کتاب «ملّت عشق» رمانی نوشته الیف شافاک است که در سال ۱۳۸۹ توسط ارسلان فصیحی از ترکی به فارسی ترجمه شد و با تأخیری پنج ساله نهایتا در سال ۱۳۹۴ مجوز نشر گرفت و در سال ۲۰۱۰ به صورت هم‌زمان به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در ترکیه تجدید چاپ شده و توانسته رکورد پرفروش‌ترین رمان ترکیه را نیز به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب ایران را کسب کرده‌است.

کتاب «ملّت عشق» داستانی درباره احوالات و ارتباط شمس و مولوی است و کمترین بخش‌های کتاب از زبان این دو شخصیت روایت شده‌است و سعی شده تا از نگاه و زاویه‌های گوناگون که همان شخصیت‌های دیگر داستان هستند به این دو نفر پرداخته شود. نویسنده در این کتاب سعی کرده به موازات هم دو داستان و در حقیقت زندگی شخصیت‌های دو دوره زمانی را پیش ببرد. دوره اول در حدود ۶۳۹ تا ۶۴۵ قمری و دوره دوم عصر حاضر است. از ویژگی‌های جالب کتاب این است که در حدود بیست راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می‌شود.

این برنامه با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو برگزار شده و حضور عموم علاقه‌مندان در برنامه آزاد است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 88881879  تماس بگیرند.

نظر شما