جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۹
کد خبر: ۹۸۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
فیلم‌های کوتاه «شرح حال»، «سردی آهن»، «محمد نصیری»، «حاج مٌصّورالمُلكي»، «حسین یاوری» و «آن سوی هیاهو» و فیلم بلند «زنده ياد ...» در این روز به نمایش در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «مثل یک قصه»، بررسی ۵۰ سال آفرینش هنری خسرو سینایی فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح کشور به مدت ۱۵ روز در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود و در طی آن ۸ فیلم سینمایی بلند و ۲۴ فیلم مستند از ساخته‌های خسرو سینایی به نمایش گذاشته می‌شود و در پایان هر بخش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

«مثل یک قصه» ۶ تا ۹ شهریور و ۱۲ تا ۱۵ شهریور در دو نوبت به نمایش آثار سینمایی خسرو سینایی اختصاص دارد. در نوبت اول از ساعت ۱۷ تا ۱۹ فیلم‌های کوتاه و در نوبت دوم از ۱۹:۳۰ تا ۲۱ فیلم‌های بلند نمایش داده خواهند شد. 

نخستین روز نمایش این فیلم‌ها در باغ موزه هنر ایرانی با اکران ۵ فیلم کوتاه و یک فیلم بلند سه‌شنبه ۶ شهریور ماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

شرح حال محصول سال ۴۸ است، مدت زمان آن حدود ۱۲ دقيقه است، با دوربین ۱۶ ميليمتری به شیوه سياه و سفيد تصویر برداری شده و فيلمي تجربي درباره مجسمه‌هاي آهني ژازه طباطبايي است. اين فيلم در جشنواره بين المللي فيلم هاي كوتاه در كراكو (لهستان) در سال ۱۹۷۵ نمايش داده شد.

سردی آهن محصول سال ۱۳۴۹ به مدت ۱۸ دقیقه است و موضوع آن درباره محمد نصیری قهرمان وزنه برداری ایران و جهان و رکورد شکنی او در مسابقات المپیک است.

محمد نصیری سرشت ملقب به خروس طلایی ایران و هرکول ایرانی وزنه بردار سبک وزن ایرانی و صاحب چندین مدال مختلف رقابتهای جام جهانی، المپیک و آسیایی است و پر افتخارترین وزنه بردار ایران و آسیا به شمار می آید و توانسته است ۱۸ رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. وی در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به عنوان یکی از ۱۰ وزنه بردار برتر جهان معرفی شد.

حاج مٌصّورالمُلكي مستندی ۱۴ دقيقه‌ای است که به زندگی و آثار هنرمند مينياتوريست حاج مصّورالمُلكي می‌پردازد. محمدحسين مصورالملكي معروف به حاج مصورالملك، طراح، نقاش، نگارگر، تذهيبكار، قلمدانساز و شاعر بلندآواره اصفهاني است كه در نقاشي و مينياتور دستي چيره داشت. حاج مصورالملكي به شيوههاي مختلف نقاشي آشنايي كامل داشت. علاوه بر مينياتور و طراحي و قلمگيري و تشعير و تذهيب، تابلوهاي رنگ روغن و نقشه‌های بسيار زيبای فرش هم مي كشيد . وي از اولين مرمت كنندگان نقاشيهاي چهلستون بود.

حسین یاوری مستندی است که خسرو سینایی در سال ۱۳۵۲ درباره حسین یاوری یکی از استادان مسلم نی نوازی ساخته است.

آنسوی هیاهو فیلمی است ۴۳ دقیقه‌ای و سیاه‌وسفید که به صورت ۳۵ میلی‌متری در سال ۴۷ساخته شده است. فیلم درباره نوجوانان ناشنوا و روش‌های آموزش به آنان در مدرسه باغچه‌بان است.

فیلم بلند سینمایی زنده ياد ... محصول سال ۱۳۶۱ با بازی ثریا قاسمی، مهدی هاشمی، غلامرضا طباطبایی، اسماعیل محمدی و رقیه چهره آزاد داستان جوان انقلابي است که در جريان تعقيب و گريز با مامورين رژيم شاه ، به خانه محمود كه آدم محافظه كاري است پناهنده مي‌شود. در آنجا بين جوان و محمود و پدربزرگ گفتگو و بحث سياسي در مورد مسائل انقلاب اوج مي گيرد.

برای آگاهی از نحوه حضور در جلسات پخش فیلم و اطلاعات بیشتر با شماره‌های 22686063 و 22686064 تماس بگیرید. 

باغ موزه هنرایرانی در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان شهیدفیاضی(فرشته)، انتهای خیابان بوسنی و هرزگوین، سه راه دکتر حسابی واقع شده است.

مطالب مرتبط
نظر شما