چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۵
کد خبر: ۹۸۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
مدیر فرهنگی‌هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران از برگزاری مجموعه ‌برنامه‌های مناسبتی دهه ولایت خبر داد و گفت: در دهه ولایت برنامه‌هایی با موضوع امامت و ولایت همچون؛ جشن ولایت، بازسازی واقعه غدیر، نمایش غدیر و مسابقات فرهنگی در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.
جشن ولایت و بازسازی واقعه غدیر در ویژه برنامه «ترنم غدیر»
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص برنامه‌هایی که به مناسبت دهه ولایت در مراکز فرهنگی هنری این منطقه برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه «ترنم غدیر» در دو بخش مراسم جشن عید ولایت و بازسازی واقعه غدیر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود. 

وی در ادامه توضیح داد: جشن بزرگ عید غدیر چهارشنبه ۷ شهریور با میزبانی از سه هزار نفر ساعت ۲۰:۳۰ بعد از نماز مغرب در سالن سوم خرداد برگزار می‌شود. در این مراسم محمد رضایی مجری‌ و حسن توسلی به عنوان خواننده حضور دارند. همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام هادی اتابکی، مداحی حسین محسنی، اجرای تواشیح گروه غدیر، مسابقه، قرعه کشی، اهدای جوایز و... از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
دوستعلی در توضیح دومین برنامه شاخص منطقه ۱۵ به مناسب دهه ولایت گفت: عید غدیرخم از مهمترین اعیاد مسلمانان جهان به شمار می‌رود که تبیین و انتشار پیام این واقعه عظیم وظیفه یکایک مسلمانان است. در همین راستا با هدف آماده سازی شرایط بهتر برای درک ولایت و گسترش فرهنگ آن و همچنین معرفی واقعه غدیر، در روزهای ۸ و ۹ شهریور از ساعت ۵ تا ۸ دو کاروان از محله‌های مختلف به سمت فرهنگ‌سرای خاوران حرکت می‌کنند.

وی افزود: این دو کاروان با هدف بازسازی واقعه غدیر به همراه شتر و اسب در سطح محله‌های منطقه حرکت می‌کنند و پس از رسیدن به فرهنگ‌سرای خاوران به سمت فضایی که مشابه برکه غدیر ساخته شده‌ است، می‌روند و در نهایت خطبه غدیر خوانده می‌شود.
 
رییس فرهنگ‌سرای خاوران نمایش غدیر ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی نگارخانه، مسابقه‌های فرهنگی و برگزاری جشن به مناسبت دهه ولایت ۱۵ را از دیگر برنامه‌های این منطقه عنوان کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

نظر شما