پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۸۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه مطرح کرد
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه به عنوان یکی از برگزیدگان پنجمین جایزه هنری غدیر درباره این جایزه گفت: جایزه هنری غدیر جایزه بسیار ارزشمندی است و امیدوارم این کار هر سال به بهترین شکل تکرار شود تا شاهد خلق آثار هنری تازه‌ای درباره امیرالمؤمنین (ع) باشیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه درباره جایزه هنری غدیر که هر سال توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا می‌شود، عنوان کرد: جایزه هنری غدیر جایزه بسیار ارزشمندی است و امیدوارم این کار هر سال به بهترین شکل تکرار شود تا شاهد خلق آثار هنری تازه‌ای درباره امیرالمؤمنین (ع) باشیم. 

وی اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مفاهیم فرهنگ و عقاید ما غدیر است و با هنر می‌توان آن را ترویج کرد. کتاب آسمانی ما هم یک کار هنری است و خداوند با آیاتی که نازل کرده، در دنیای فصاحت و بلاغت بزرگ‌ترین اثر را در اختیار بشریت قرار داده است. می‌توانیم بگوییم عالم خلقت و به طور کلی آفرینش، هنر خداوند است و اگر تعبیر درستی باشد، خداوند اولین هنرمند است و در میان هنرها دو هنر بزرگ و ویژه دارد که یکی قرآن است و یکی هم وجود علی (ع). 

آیت‌الله دین‌پرور ادامه داد: وجود امیرالمؤمنین (ع) هنر بزرگ خداوند در عالم خلقت است و در عالم سیاست، علم، حکومت، زندگی و سیره یک هنر ارزنده است. چه کسی می‌توانست در چنین شرایطی و در آن سرزمینی که چیزی وجود نداشت، آثاری را به وجود بیاورد که نظیری ندارد. درباره علم کتاب‌ها نوشته شده که پیامبر اکرم (ص) درباره آن حضرت فرمود «انا مدینه العلم و علی بابها»، درباره سیاست و حکومت در همان پنج سالی که امام (ع) خلافت ظاهری را داشت، می‌توان گفت بزرگ‌ترین هنر را انجام داد و در دنیای پرمشکل بعد از پیامبر (ص)، ایشان به بهترین نحو حکومت‌داری کرد. ایشان در حدیثی فرمودند «حداقل کاری که من برای این مردم کردم، این بود که عموم مردم حداقل آب سالم، گندم و سرپناه دارند.»

وی با اشاره به عظمت امیرالمؤمنین (ع) عنوان کرد: این عظمت به حدی است که غیرمسلمان‌هایی مانند شبلی شمیل مادی و جرج جرداق نیز شیفته این هنر عالم خلقت هستند و اظهار ارادت می‌کنند. مردم جامعه ما باید با این هنر و این هنرمند بزرگ آشنا شوند تا از این دانش وسیع بهره ببرند و جایزه هنری غدیر نیز می‌تواند نقش مهمی در جلب توجه مردم داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم این کار توسعه پیدا کند و جوایز و بخش‌های دیگری نیز به آن اضافه شود و به بهترین کتاب، بهترین شعر و بهترین مقاله درباره امام علی (ع) جوایزی اهدا شود. 

جایزه هنری غدیر نکوداشت هنرمندانی است که در حوزه زنده نگه‌داشتن عنوان غدیر و ترویج نگاه و سیره امیرالمؤمنین علی (ع) شاخص و مطرح‌اند و آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یکی از برگزیدگان پنجمین دوره این جایزه است.
مطالب مرتبط
نظر شما