پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۸۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کتابخانه فردوس در پنجمین چهارشنبه کتاب منطقه ۵، میزبان «فریدون عموزاده خلیلی» نویسنده، مترجم و رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است.
فریدون عموزاده خلیلی مهمان «چهارشنبه‌های کتاب» فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین چهارشنبه‌های کتاب که به نشست صمیمی با «فریدون عموزاده خلیلی» از نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد، روز چهارشنبه ۷ شهریور ساعت ۱۷ با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان کارشناس مجری در کتابخانه فردوس برگزار می‌شود.

فریدون عموزاده خلیلی زاده ۱۳۳۹ در سمنان، نویسنده، پژوهشگر، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ایرانی است و از چهره‌های مطرح هنر و روزنامه‌نگاری بعد از انقلاب به شمار می‌آید.

اولین کتاب عموزاده خلیلی در سال ۱۳۶۱ منتشر شد. او در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ مسئولیت‌های مختلفی همچون؛ دبیر شورای ادبیات، مسئول واحد قصه، مسئول واحد کودک و نوجوان، مسئول جُنگ سوره و... را در حوزه هنری سازمان تبلیغات داشت. او از پایه‌گذاران و دبیر شورای مدیریت دفتر هنر و ادب کودک و نوجوان در سال ۱۳۶۵ بود.

عموزاده خلیلی سال ۱۳۶۷ ماهنامه سروش نوجوان را به همراه قیصر امین پور و بیوک ملکی تاسیس کرد و تا ۱۰ سال عضو شورای سردبیری این مجله بود. او از اعضای مرکزی و موسسان روزنامه همشهری بود و راه‌اندازی اولین روزنامه ویژهٔ نوجوانان در تاریخ مطبوعات ایران به‌نام آفتابگردان از افتخارات عموزاده است. عموزاده بارها در جشنواره‌های مختلف کتاب، فیلم، نمایش و مطبوعات عضو هیئت داوران بوده‌است و آثارش در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی برگزیده شده اند.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست صمیمی می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44081043 تماس بگیرند.
نظر شما