شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۸۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
نشست کارگاهی و مشاوره‌ای «طراوت زندگی» با موضوع تعادل بخشی میان افکار و احساسات در فرهنگ‌سرای خاتم (ص) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست‌های آموزشی و کارگاهی «طراوت زندگی» با هدف ارتقای سطح سلامت روانی خانواده‌ها به همت کتابخانه استاد حکیمی و با مشارکت نیروی انتظامی منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و در نشست روز یکشنبه چهارم شهریور ماه این برنامه، خانم سرهنگ صفایی جو کارشناس و مشاور ناجا سخنرانی کرد.

وی درباره مهارت ایجاد تعادل میان افکار و احساسات اظهار کرد: تعادل آفرینی بین افکار و احساسات و تمرین پذیرش بنیادی به ما اجازه می‌دهد با سبک جدیدی و بدون قضاوت و پیش‌داوری مسائل را ببینیم و در پی آن با پرسش‌هایی روبه‌رو هستیم. اینکه جه اتفاقی می‌افتد و در اثر این اتفاق چه افکار و احساساتی را تجربه می‌کنیم و چه شواهدی از این فکر و احساس را تأیید و چه شواهدی را رد می‌کنیم و چه شیوه‌های منصفانه و درست‌تری برای بررسی افکار و احساسات در آن موقعیت وجود دارد و در نهایت چه راهکارهایی برای مقابله درست با این موقعیت‌ها می‌توان به کار برد.

کارشناس برنامه افزود: تکنیک‌های پیشرفته این رویکرد عبارت‌اند از توجه آگاهانه به هیجانات بدون قضاوت آنها، رویارویی با هیجان، عمل کردن بر خلاف امیال شدید هیجانی و حل مسئله.

کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای طراوت زندگی یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای خاتم (ص) به نشانی یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی میزبان علاقه‌مندان است و برای دریافت اطلاعات می‌توانید با شماره تلفن ۶۶۲۰۷۰۶۸  تماس بگیرید. 
نظر شما