پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۱
کد خبر: ۹۸۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
به همت فرهنگ‌سرای بهاران کتیبه نگاری مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۷ توسط استاد خوشنویس رضا ولی زاده نگارش می‌شود.
 به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هرنی شهرداری تهران، در وادی مقدس خوشنویسی عاشقانه سیر می‌کنیم لذا هنر اسلامی با توجه به سبقه و پیشینه‌ای که دارد، جزو بهترین هنرها محسوب می‌شود، هنری که از نظر فرم، رنگ و طرح آرامش بخش و انتقال دهنده رحمت، رأفت و عشق خداوندی بر روح و قلب آدمی است به همین منظور فرهنگ‌سرای بهاران کتیبه نگاری مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۷ را توسط استاد خوشنویس رضا ولی زاده در فرهنگ‌سرا نگارش می‌کند.

استاد خوشنویس رضا ولی زاده ۳۰ سال‌ است که در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) خوشنویسی می‌کند و این هنر را ودیعه الهی می‌داند. خوشنویسی هویت و اصالت خود را از قرآن کریم گرفته به همین دلیل این هنر از قرآن جدا نیست. 

نگارش کتیبه‌های شهدای گمنام منطقه ۱۷ شامل اسامی متبرکه ائمه اطهار، آیات قرآنی با موضوع شهید و شهادت، ذکر شهادتین و القاب ائمه است.

منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران نامگذاری شده و ۴ هزار شهید برای دفاع از خاک و ناموس وطن و میهن اسلامی تقدیم کشور کرده است. همچنین منطقه ۱۷ شهدای مدافع حرم را نیز تقدیم اسلام کرده است. در همین راستا فرهنگ‌سرای بهاران کوشیده است تا با کتیبه نگاری در مقبره الشهدای منطقه بتواند گوشه‌ای از دین خود را نسبت به شهدا ادا کند.

نظر شما