چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۲
کد خبر: ۹۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آمادگی این سازمان برای همکاری گسترده با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه‌های گوناگون خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست مشترک با سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که سه‌شنبه ششم شهریورماه در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اکنون ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت دارند که در کشور هیچ نهادی به جز بسیج به این گستردگی در مساجد فعالیت ندارد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت مویرگی در سراسر کشور فعالیت دارند و در وزارت ارشاد نیز هیچ نهادی به این اندازه گستره فعالیت ندارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: نشست شورای سیاستگذاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از ۲۵ سال و با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی مختلف کشور، اسفندماه ۱۳۹۶ در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارزانی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترده‌ای از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم پویایی بیشتری در حوزه فعالیت‌های هنری ایجاد کنیم. از این رو همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند موجب گسترش حوزه فعالیت‌های هنری در این کانون‌ها شود.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ۲۰ هزار و ۵۰۴ کانون فرهنگی هنری در سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (سجا) افزود: اطلاعات کامل همه این کانون‌ها با جزییات در این سامانه ثبت شده است.

اوحدی نیز در این نشست با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: این کانون‌ها باید زمینه‌ساز حضور بیشتر جوانان و فعالیت گسترده نسل جوان در مساجد شوند. اگر مساجد مطابق نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در کشور فعال شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شوند، همان‌طور که مساجد تحولات دوران انقلاب و دفاع مقدس را به خوبی مدیریت کردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه دشمن طی برنامه‌ریزی گسترده تلاش می‌کند چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سال ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی معرفی کند، اظهار کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی کشور باید برای نشان دادن کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف تلاش کنند.

اوحدی گفت: همه مجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند و ما آمادگی خود را برای تعامل و همکاری گسترده با این کانون‌ها در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه اربعین را فرصتی برای پویایی بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: ظرفیتی گسترده در پیاده‌روی اربعین وجود دارد که ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور را به واسطه آن حل کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، تصریح کرد: این سازمان آماده است در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها از جمله در زمینه پیاده‌روی اربعین با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همکاری گسترده‌ای داشته باشد.

اوحدی اضافه کرد: اگر در حوزه فرهنگی، ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به کار گرفته شوند، شاهد تحولات بزرگی در کشور خواهیم بود و بسیاری از مشکلات حل خواهند شد. فعالیت مساجد و کانون‌ها می‌تواند موجب مدیریت بهتر و برگزاری باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین شود.
 
در این نشست مقرر شد مقدمات تهیه و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هرچه زودتر فراهم شود.

منبع: خبرگزاری شبستان
نظر شما