سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۹۸۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
نصرالله افجه‌ای، حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین دین‌پرور، اصغر همت، ابراهیم حسن‌بیگی و حسام‌الدین سراج؛ ۵ چهره‌ای هستند که در پنجمین جایزه هنری غدیر از آنها تقدیر می‌شوند، با این چهره‌های فرهنگی هنری بیشتر آشنا شوید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری  شهرداری تهران، پنجمین جایزه هنری غدیر در آستانه عید سعید غدیر خم عصر چهارشنبه هفتم شهریور با تجلیل از ۵ چهره هنری به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

نصرالله افجه‌ای
زاده ۱۳۱۲، تهران؛ خوشنویس ایرانی و از چهره‌های ماندگار این هنر است. او نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در آبان ماه ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده شده است.
او آثار هنری فراوانی را در مدح و منقبت امام علی(ع) تولید کرده است.

آیت‌الله سید‌جمال‌الدین دین‌پرور 
متولد ۱۳۱۷ در تهران است. او در خانواده‌ای مذهبی و متدین در تهران به دنیا آمد. عشق وافر به علوم دینی پس از مدتی وی را به‌سوی حوزه علمیه رهسپار کرد و پس از سالها تلاش و مجاهدت در راه علم و تحصیل به درجه اجتهاد نایل شد.

در دوران تحصیل خویش از محضر اساتید بزرگی چون مرحوم علامه طباطبائی، مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، مرحوم آیت الله بروجردی، مرحوم آیت الله العظمی امام خمینی(ره) و ... بهره‌ها برد. وی در دوران حیات علمی خویش تألیفات فراوانی به رشته تحریر درآورده است.

حجت‌الاسلام دین‌پرور مترجم و مفسر بزرگ نهج‌البلاغه و رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه است.

اصغر همت
متولد۱۳۳۱ در شیراز است. بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر است. او همسر افسر اسدی بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر است. نقش آفرینی او در مجموعه‌های تلویزیونی زیادی در خاطر مخاطب مانده است و در این رویداد به دلیل بازی در نقش مروان در مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) مورد تقدیر قرار می‌گیرد. از این مجموعه موفق تاکنون داوود میرباقری کارگردان، فرهاد فخرالدینی آهنگساز، عبدالله اسکندری گریمور و داریوش ارجمند بازیگر موفق به دریافت جایزه هنری غدیر شده است.

ابراهیم حسن بیگی
متولد ۱۳۳۶ داستان نویس و کارشناس ادبیات عضو هیئت مؤسس انجمن قلم ایران ، عضو هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با نوشتن رمان‌هایی مانند اشکانه، ریشه در اعماق، نشانه‌های صبح و معمای مسیح در حوزه دفاع مقدس و رمان های محمد (که به بیش از پنج زبان ترجمه شده است)، قدیس (که یکی از آثار پرفروش اوست) سال‌های بنفش و رمان شب ناسور در حوزه انقلاب و دین شناخته می شود. 

بیش از 114 جلد کتاب رمان. داستان کوتاه و داستان کودک و نوجوان از او منتشر شده است. او دارای 39 اثر برگزیده در جشنواره‌های مختلف در ایران ازجمله جشنواره کتاب سال، کتاب فصل، کتاب دفاع مقدس، جشنواره شهید غنی پور، جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب جهانی سال جمهوری اسلامی، کتاب سال تقریب مذاهب و... با کتاب‌های محمد، اشکانه، قدیس، صوفی و چراغ جادو، امیرحسین و چراغ جادو و... است.

حسام‌الدین سراج
متولد ۱۳۳۷ خواننده و آهنگساز موسیقی سنتی ایرانی است. او علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگ‌سازی را نیز به عهده داشته و با نواختن سنتور و سه‌تار نیز آشنایی دارد. همچنین در دانشکده هنرهای زیبا بحثی تحت عنوان شناخت هنر را تدریس می‌کند. او، علاوه بر ایران، کنسرت‌های فراوانی در کشورهای مختلف داشته‌است.

این هنرمند برای قطعه موسیقی «حضرت خورشید»  با آهنگسازی فواد حجازی و شعر عبدالجبار کاکایی در مدح و منقبت امام علی(ع) که در آلبومی به همین نام شامل هفت قطعه در منقبت امام علی(ع) مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

پنجمین آیین «جایزه هنری غدیر» عصر امروز چهارشنبه هفتم شهریور به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت ۱۷:۳۰ به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما