شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۲
کد خبر: ۹۸۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
محمدتقی زاهدی فعال فرهنگی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی و دشمن ستیزی در اسلام گفت: دین کسانی که به خدا و رسول و روز قیامت باور دارند اما تلاش چندانی در خصوص دشمن شناسی نمی‌کنند، زیر سوال است.
ضرورت دشمن ستیزی در اسلام/  باور و اعتقادات مومنانی که سعی در مقوله دشمن شناسی نداشته باشند زیر سوال استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدتقی زاهدی فعال فرهنگی در سومین همایش تخصصی دشمن شناسی دین زاو که صبح امروز (چهارشنبه هفتم شهریورماه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت دشمن ستیزی و دشمن شناسی در اسلام اظهار داشت: کسانی که به خدا و رسول او و روز جزا ایمان دارند اما تلاشی برای شناخت دشمنان خدا وحضرت رسول نمی کنند دین و باور آنها زیر سوال است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از سوره مجادله افزود: نمی توان از طرفی خود را محب خداوند و دوستدار اهل بیت (ع) قلمداد کرد اما به مقابله با دشمنان اسلام برنخواست. در حقیقت کسانی در حفظ و ثبات دینشان استوارند که نسبت به توطئه های دشمنان آگاه و درصدد مقابله با خصومت های آنها هستند.

زاهدی گفت: نباید در مقابل دشمنان خداوند کوتاهی کرد، خواه آن بدخواه پدر باشد و یا برادر؛ لذا در قرآن کریم هیچ تعارفی برای ایستادگی در برابر بدخواهان دین خدا وجود ندارد.

این فعال فرهنگی در حوزه دشمن شناسی با بیان اینکه باید تکالیف و وظایف خود را در عرصه دشمن ستیزی مد نظر داشته باشیم گفت: متاسفانه در جامعه کنونی ما برداشت هیجانی و بازی های رسانه ای درمورد دشمن و دشمن شناسی صورت می گیرد، در حالیکه مقوله دشمن شناسی در اسلام به قدری حائز اهمیت است که اگر کسی لحظه ای از آن غفلت کند، دین و اعتقادات خود را مورد خطر دشمنان قرار داده است.
نظر شما