پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۸۸۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
تقوی در همایش تخصصی دشمن شناسی دین زاو مطرح کرد:
استاد حوزه رسانه و امنیت با بیان اینکه بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کنند، گفت: یکی از راه‌های نفوذ دشمن به داخل کشور و تحقق اهدافشان تخلیه اطلاعات است.
جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی یکی از راه‌های مهم نفوذ دشمنبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تقوی در سومین همایش تخصصی دشمن شناسی و دشمن ستیزی دین زاو که صبح امروز (چهارشنبه هفتم شهریورماه) در فرهنگ‌سرای اندیشه در حال برگزاری است، با اشاره به اقدامات ضد ایرانی دشمنان اظهار داشت: امروز بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی درصدد هستند تا  با بهره‌مندی از تمام توان خود  به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.
 
وی در ادامه با توجه به پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی، راه های ارتباطی را یکی از دریچه های نفوذ دشمنان به درون کشورمان عنوان کرد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات محرمانه یا شخصی مسئولان و حتی مردم، امروز در دستورکار غربی ها قرار دارد، که جاسوسی از مجاری ارتباطی از  بارزترین آنهاست.
 
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه نباید به هر تماس گیرنده‌ای که شناخت کافی نسبت به او نداریم صمیمی رفتار کنیم، گفت: باید نسبت به استفاده صحیح از تلفن همراه به ویژه گوشی‌های هوشمند شناخت کامل داشته باشیم، چرا که دشمنان با استفاده از این ابزار به راحتی می توانند ما را تخلیه اطلاعاتی کنند.
 
وی گفت: امروز بیگانگان برای تحقق اهداف ضد ایرانی شان، خود وارد عمل نمی‌شوند بلکه افرادی را  از درون جامعه خودمان انتخاب کرده آموزش می دهند و سپس به منظور تجزیه اطلاعاتی به کار می گمارند.  بنابراین، جاسوسان که توسط دشمنان پشتیبانی و حمایت می شوند به راحتی قابل شناسایی نیستند، چرا که آنها از میان افراد جامعه خودمان انتخاب شده اند.

این استاد حوزه رسانه و امنیت با بیان اینکه گاهی با سوال افرادی ناشناس موا جه میشویم که از طرفی  نباید پاسخ آنها را بی جواب گذاشت، اظهار داشت: زمانی که فردی تلفنی و یا حضوری از ما سوالی  پرسید، جواب او را باید به اندازه همان سوال بدهیم،  نه بیشتر و نه کمتر.  به عنوان مثال، اگر از ما  پرسیدند صاحب فرزند هستید؟  کلمه بله یا خبر را  انتخاب می کنیم و نیازی به بازگو کردن تعداد فرزندانمان نیست.

وی با اشاره به نحوه شهادت علی محمدی دانشمند هسته ای کشورمان،  تصریح کرد: منافقین و کسانی که قصد جان این شهید را کرده بودند  به منزل او  تماس گرفته و  از همسر ایشان ساعت ورود و خروج  او را جویا شده بودند، و چون خود را در قالب کارمندان این دانشمند کشورمان معرفی کرده بودند  پاسخ سوالات خود را به راحتی به دست آورده و آقای محمدی را به شهادت رساندند.

تقوی در پاسخ  به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه، تا کنون در خصوص حفظ اطلاعات محرمانه خود غفلت کرده ام، آیا فرصت جبران وجود دارد؟ گفت: در تمام شرایط باید مراقب هر موضوعی که محرمانه و شخصی قلمداد می‌کنیم باشیم، نباید فکر کنیم که فقط خودمان به اطلاعات شخصی موجود در گوشی‌های هوشمندمان دسترسی داریم، بلکه دشمنان این قابلیت را دارند که از طریق جی پی اس، مکان حضور ما را شناسایی و اهداف خود را محقق کنند؛ لذا هر زمان که در حفظ و نگهداری اطلاعات خود کوشا باشیم در حقیقت توانسته‌ایم توطئه‌های دشمنان خود را خنثی کنیم.
نظر شما