جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۹۸۸۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
در نشست نقد و بررسی رمان «ملّت عشق» بیان شد
دومین نشست از سلسله نشست‌های «کتاب ماه» که با هدف ترویج مفاهیم ادبی و ایجاد زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به ادبیات فارسی در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود، عصر روز سه‌شنبه ششم شهریور ماه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات فارسی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست از سلسله نشست‌های «کتاب ماه» که با هدف ترویج مفاهیم ادبی و ایجاد زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به ادبیات فارسی در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود، عصر روز سه‌شنبه ششم شهریور ماه با نقد و بررسی کتاب «ملت عشق» با حضور ارسلان فصیحی مترجم کتاب، ابوالفضل درخشنده داستان‌نویس و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات فارسی برگزار شد.

ارسلان فصیحی مترجم کتاب با ذکر این نکته که نام اصلی این کتاب عشق تنهاست و وی با الهام از اشعار مولانا نام کتاب را «ملت عشق» گذاشته، گفت: برگزاری دوره‌های این‌چنینی موجبات رشد و تعالی نویسندگان نوپا در عرصه‌های مختلف به ویژه ادبیات داستانی و رمان‌نویسی را فراهم می‌آورد. 

ابوالفضل درخشنده در ادامه نشست بیان کرد: کانون داستان‌نویسی سرو در هر فصل سه کتاب را مورد نقد قرار می‌دهد که از این میان دو کتاب از آثار نویسندگان عضو کانون و کتاب دیگر به پیشنهاد نویسندگان و هنرجویان خارج از مجموعه انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: صیقل خوردن قلم نویسندگان مأموریت اصلی کانون‌های داستان‌نویسی است و این کانون‌ها وظیفه دارند با رعایت نکات فنی و تکنیکی به صورت صادقانه و دقیق دست نوشته‌های نویسندگان را در بوته نقد قرار دهند.
 
در نشست پیشین کتاب ماه که در مرداد ماه برگزار شد، کتاب کرکس دوم اثر مرجان حصیرچی نقد و بررسی شد. 
نظر شما