پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۸۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
در حاشیه برنامه «جایزه هنری غدیر» اصغر همت از چهره‌های تقدیر شده در این مراسم گفت: حضرت علی(ع) در بین ما شیعیان یک جایگاه ویژه و خاصی دارد و از همان دوران کودکی بعد از مامان و بابا نام علی را یاد می‌گیریم. در حقیقت علی با فرهنگ ملی و مذهبی ما عجین شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در حاشیه برنامه «جایزه هنری غدیر» اصغر همت بازیگر تئاتر و سینما و از تقدیرشدگان این برنامه گفت: جایزه هنری غدیر برنامه‌ای است که پنج سال متوالی در حال برگزاری است و من این شانس را داشته‌ام که در چند دوره آن حضور داشته باشم. باعث خوشحالی است که امسال من هم جزو تقدیرشدگان قرار گرفته‌ام. فکرش را نمی‌کردم و به هر حال لطف مسئولان و سازمان فرهنگی هنری بوده که شامل حال من شده است. خوشحالم که این مراسم به خاطر غدیر و به خاطر نام علی(ع) است. دقت کردم در این پنج نفر فقط نام من علی است و این موضوع را هم می‌توان به فال نیک گرفت.
 
وی افزود: موضوع غدیر و به طور کلی حضرت علی(ع) به خصوص در بین ما شیعیان یک جایگاه ویژه و خاصی دارد. از همان دوران کودکی که شروع به راه رفتن می‌کنیم، وقتی زمین می‌خوریم به‌ ما یاد می‌دهند که «یا علی» بگوییم و بلند شویم. علی یک اسم بسیار قشنگ و مختصر و مفید است و بچه می‌تواند بعد از مامان و بابا اسم علی را به زبان بیاورد. علی در فرهنگ ملی مذهبی ما عجین است.
 
اصغر همت درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری گفت: معتقدم یک دوره‌هایی سازمان فرهنگی هنری فعال‌تر از زمان حال بوده است. از زمانی که در مملکت جا افتاده است که شهرداری‌ها نقش مهمی در عرصه فرهنگ و هنر دارند، خوشبختانه این موضوع همه‌گیر شده و مردم توقعشان از شهرداری بالا رفته و دیگر فکر نمی‌کنند شهرداری وظیفه‌اش فقط جمع کردن آشغال، آسفالت کردن کوچه و خیابان‌ها، درست کردن جاده،‌ خیابان و... است. بلکه وظیفه مهم‌تر آن مثل اکثر شهرهای پیشرفته دنیا، امور فرهنگی و هنری است.

این بازیگر سینما و تئاتر در ادامه اضافه کرد: یک‌سری موضوع‌ها به طور کلی نهادینه شده است ولی هنوز یک‌سری مسائل قائل به شخص است. وقتی فردی برای یک مسئولیت انتخاب می‌شود، بستگی دارد که عرصه فرهنگ و هنر در آن دوره شانس داشته باشد یا نه که آیا آن مسئول یک گوشه چشمی به عرصه فرهنگ و هنر دارد یا نه. اگر داشته باشد وضعیت فرهنگ و هنری بهتر می‌شود اگر نداشته باشد، مسائل فرهنگی و هنری پیش نمی‌رود. توقع ما این است که پیش رود.
 
اصغر همت با اشاره به اینکه وظیفه اصلی برای شاد و امیدوار کردن مردم بر عهده سازمان فرهنگی هنری است، گفت: این سازمان جشنواره‌ای در نوروز برگزار کرد. قطعا این جشنواره‌ها نباید مناسبتی و سالی یک بار باشد. ما نیاز داریم این جشن‌ها هفتگی شود. ما الان احتیاج به شادی داریم و قطعا سازمان فرهنگی هنری می‌تواند نقش مهمی در شکل گیری این شادی داشته باشد. به شرطی که جشن‌های همگانی و به صورت مداوم در شهر برگزار شود.
مطالب مرتبط
نظر شما