شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۹۸۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده و از تقدیرشدگان «جایزه هنری غدیر» در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه این نوع برنامه‌ها به ایجاد انگیزه در هنرمندانی که با موضوع امام علی(ع) فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند، گفت: آن‌چیزی که می‌تواند امام علی(ع) را در هنر و ادبیات مطرح کند، تولید فکر، کتاب، فیلم و فعالیت‌های هنری است.
حسن‌بیگی: تولید فکر، فیلم و کتاب می‌تواند امام علی(ع) را در هنر و ادبیات مطرح کند
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ابراهیم حسن بیگی نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات فارسی در حاشیه برنامه جایزه هنری غدیر گفت: این نوع برنامه‌ها به ایجاد انگیزه در هنرمندانی که با موضوع امام علی(ع) فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند. یک بحث موضوع موزه است برای نگه‌داری آثار و تصاویر، اما آن‌چیزی که می‌تواند امام علی(ع) را در هنر و ادبیات مطرح کند، تولید فکر، کتاب، فیلم و فعالیت‌های هنری است. اما به این معنا نیست که ما از سازمان فرهنگی هنری شهرداری توقع داشته باشیم که در همه زمینه‌ها فعالیت کند. در همین حد هم من این را یک قدم فراتر از فعالیت‌های سازمانی شهرداری می‌دانم که چنین ایده‌هایی را اجرا کند و از کسانی که با موضوع حضرت علی(ع) کار کرده‌اند، تقدیر کند. 

وی افزود: این اتفاق می‌تواند تاثیر گذار باشد و تاثیر آن را در خودم در این می‌بینم که احساس می‌کنم سه سال زحمتی که من برای نوشتن رمان قدیس کشیده‌ام، دیده و از این فعالیت تقدیر شده است.

این نویسنده درباره آثار خود گفت: کتاب‌هایی که من در حوزه کودک، نوجوان و بزرگ‌سال نوشته‌ام، موضوع دفاع مقدس و مذهبی داشته است. رمان قدیس هم یکی از همان کتاب‌هایی است که من در حوزه مسائل دینی نوشته ام. پیش از این رمان، درباره عاشورا و شخصیت‌های صدر اسلام برای کودکان و نوجوانان کتاب‌های زیادی نوشتم. رمان محمد شروعی بود که من بیشتر در این حوزه قلم بزنم و بعد از آن رمان قدیس بود که تمام تلاش من برای این رمان این بود که طوری نوشته شود که بتواند از یک زاویه تازه تر، نگاه جدیدتر داستان حضرت علی(ع) را روایت کند و با مخاطب شناسی امروز در جامعه هماهنگی داشته باشد. 

ابراهیم حسن بیگی در پایان گفت: شاید خیلی شعاری باشد ولی واقعیت ماجرا این است که من برای نوشتن در حوزه دفاع مقدس و مذهبی انتخاب شده‌ام.  هر نویسنده دغدغه درونی خود را می‌نویسد. من از ابتدا با انقلاب و دفاع مقدس بوده‌ام و همین موضوع ایجاب می‌کرد که من به این سمت برای نویسندگی کشیده شوم.

مطالب مرتبط
نظر شما