شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۹۸۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
ویژه برنامه دانستنی‌های حقوقی با موضوع چک و سفته به همت فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله کارگاه‌های دانستنی‌های حقوق توسط پروین بلوری کارشناس ارشد رشته جزا و جرم شناسی سه‌شنبه‌های هرهفته از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

امروزه درحال حاضر اکثر کارفرمایان در هنگام استخدام و به کارگیری نیروهای مورد نیاز خود از نیروی تازه مشغول کار  تضمین در قالب چک یا سفته طلب می‌کنند که در برخی موارد به دلیل عدم در دسترس بودن چک، سفته می‌گیرند.

برهمین اساس فرهنگ‌سرای خاوران در نظر دارد در این نشست حقوقی به شرح ریز جزییات این دو سند اعتباری بپردازد تا با دید کافی و وافی به سراغ استفاده از آنان برویم.

ویژه برنامه دانستنی‌های حقوقی روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور با موضوع مزایا و معایب چک نسبت به سفته، چک ضمانت چیست و شرایط حقوقی حاکم برآن چگونه است؟ علت ضمانت و ظهرنویسی سفته چیست؟ چک یا سفته کدامیک برای ضمانت دریافت طلب مناسب‌تر است؟ نحوه پس گرفتن چک یا سفته به عنوان ضمانت حسن انجام کار از کارفرما چگونه است؟ و در صورت امتناع کارفرما از استرداد و پس دادن چک یا سفته چه باید کرد؟ و... اجرا می‌شود.

جهت ارتقا سطح دانش و آگاهی شهروندان علاوه برکلاس‌های گروهی مشاوره های فردی نیز به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از این برنامه می‌توانند به آدرس میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33025655 تماس بگیرند.
نظر شما