جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۹۸۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
یدالله کابلی خوانساری در حاشیه برنامه «جایزه هنری غدیر» هنر را یک ودیعه الهی دانست و گفت: همچنین هنر یک عنایت محض است که خدا به صاحبدلان عالم زیبایی و صاحبدلان عالم عشق مرهمت می‌کند.
کابلی: هنر یک ودیعه الهی و عنایت محض از طرف خدا به صاحبدلان عالم عشق استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یدالله کابلی خوانساری در حاشیه ویژه برنامه «جایزه هنری غدیر» گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به خصوص موزه امام علی(ع) شایسته‌ترین مکان برای برگزاری چنین مراسم بزرگ و باشکوهی با نام عید غدیر و در منقبت شخصیت عالی مقام حضرت مولای متقیان علی(ع) است که به طور خاص به موضوع هنر هم پرداخته‌اند.

وی افزود: هنر یک ودیعه الهی است و فکر می‌کنم که هنر یک عنایت محض است که خدا به صاحبدلان عالم زیبایی و صاحبدلان عالم عشق مرهمت می‌کند و تمام طول تاریخ این سرزمین که مهد هنر بوده است، اوراق بیشماری از فرهنگ و تمدن خود را مدیون هنر هنرمندانی است که در طول تاریخ با عصاره جان خود آثار بی بدیلی را خلق کرده‌اند.

این هنرمند خوشنویس بیان کرد: من به عنوان هنرمند خوشنویس که هنری معنایی و مفهومی است و نقش بسیار ارزشمندی در توسعه و ترویج شعر، ادب، حکمت و فضیلت ایفا کرده است، می‌گویم: احترام گذاشتن، یاد کردن و ارائه ارادت خود به ائمه اطهار و در صدر آن مولای متقیان بی‌تردید یکی از رسالت‌هایی است که هنرمندان طول تاریخ داشته‌اند و آثار بیشماری را به عنوان کتیبه و به عنوان قطعات مرصع و بی‌بدیل به موزه‌های ایران و جهان هدیه کرده‌اند.

وی افزود: گمان می‌کنم که موزه امام علی(ع) می‌تواند یک جایگاه شایسته‌ای تحت عنوان نام مبارک حضرت علی(ع) در گرد آوری آثار نفیس باشد اما برای برگزاری چنین برنامه و فعالیت‌هایی به یک فضای بزرگ نیاز است. زیرا نسل جوان همیشه چشم به آینده دارد. آینده‌ای که سرشار از امید، شوق و تعالی طلبی در روح جوان‌هایی است که مشتاق کارند. بنابراین برای تاثیرگذاری بر مخاطب جوان نیاز است که همچین برنامه‌های هنری با عنوان امام عل (ع) در سطح گسترده و با کیفیت برگزار شود.
 

نظر شما