چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۹۸۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
اختتامیه نمایشگاه گروهی هنرمندان توان خواه ذهنی (اوتیسم، سندروم داون، کم‌توان ذهنی و cp) با عنوان یک قاچ نقاشی دوشنبه ۱۲ شهریور در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد حق‌شناس عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر نسرین فخری (مدیر گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو)، دکتر محسن غفوریان (معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی)، حببیب درگاهی (رییس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور)، زینب نصیری (رییس اداره سلامت شهرداری) و جمعی از مدیران و مسئولان شهرداری و آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم حضور داشتند.

اوحدی: فرهنگ‌سرای شفق را به عنوان خانه بچه‌های خود بدانید
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه گفت: حتما فرهنگ‌سرای شفق را به عنوان خانه بچه‌های خود بدانید، نمایشگاه و برنامه‌هایتان را در این فرهنگ‌سرا برگزار کنید این سازمان ۳۰ سالن سینما دارد و سینما برای شما است و هر زمانی که بچه‌ها اراده کردند می‌توانند از این سینماها، فیلم‌هایی که داریم، دیدن کنند و سعی می‌کنیم کارت‌هایی را برای بهره‌مندی این عزیزان در اختیارشان بگذاریم.

آیین اختتامیه نمایشگاه گروهی هنرمندان توان خواه ذهنی در شفق برگزار شد

حق شناس: آثار این بچه ها سرشار از عشق، دوستی و محبت است
 
محمدجواد حق شناس عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: این بچه‌ها تلاش کردند تمام وجود خود را در صفحات نقاشی با رنگ‌آمیزی و خلاقیت به تصویر بکشند که سرشار از عشق، دوستی و محبت است. ما متاسفانه نتوانستیم جامعه‌مان را مهیا کنیم برای شناخت این استعدادهای ارزشمند و متاسفانه آنها را کم‌توان خطاب می‌کنیم. افرادی که در حوزه جسمی و ذهنی ممکن است مشکلاتی داشته باشند اما استعدادهایی دارند که می‌توان از دریچه هنر نقاشی و دیگر فعالیت‌ها شکوفا شود.
  
شعرخوانی توسط یکی از توان خواهان ذهنی، اجرای موسیقی زنده توسط حامد محضرنیا، تقدیر از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه یک قاچ نقاشی و اجرای سرود توسط گروه توان‌خواهان ذهنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
 
در این نمایشگاه ۸۵ اثر در ابعاد متفاوت با استفاده از تکنیک پاستل، گواش و کلاژ به سرپرستی الهام موسیوند نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان جهت خرید آثار به صورت همت عالی قرار گرفت و عواید حاصل از فروش آثار به نفع کودکان توان خواه هزینه شد.
 
نمایشگاه «یک قاچ نقاشی» از ۲ تا ۱۳ شهریور در نگارخانه فرهنگ‌سرای شفق با نمایش آثار نیما نرثی، آروین عابدین، نیلوفر روحانی، نگار حرب، علیرضا متولیان، نیلوفر شهیدی، میعاد عرب، محمد کاظم‌زاده، شکوفه کورکی، دارا داداشی، نسترن پور مقدم، امیراعلا حداد، ژینا گرگانی، علیرضا راستی‌فر، مهدی رحمدل، امید جانبازان، نرگس روشن اخگر، داریوش افشار، امیده مردی، نیلوفر زرگری فومنی، طناز پورعامری، بهاره فرشباف، محمدابراهیم پودراتچی، هلیا مجیدزاده، محدثه فتحعلیان و کاوه شفیعی برگزار شد.
نظر شما