شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۴
کد خبر: ۹۸۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
نشست این هفته «کانون فیلم و گپ» فرهنگ‌سرای رسانه به پخش و نقد و بررسی فیلم «ابدیت و یک روز» به کارگردانی تئو آنجلوپولوس فیلمساز برجسته یونانی اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «ابدیت و یک روز» ساخته تئو آنجلوپولوس فیلمساز برجسته یونانی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نمایش در می‌آید و با حضور سعید قطبی زاده منتقد سینما نقد و بررسی می‌شد. 

ابدیت و یک روز برنده نخل طلای کن در سال ۱۹۹۸ شده و درباره نوستالژی سینمای هنری دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است. الکساندر شخصیت اصلی این فیلم یک شاعر و نویسنده است که قصد دارد سفری را آغاز کند، اما سفر او بر خلاف سفر شخصیت‌های دیگر فیلم‌های آنجلوپولوس، سفری بدون بازگشت است، چرا که او از بیماری سرطان رنج می‌برد و در آستانه مرگ است. الکساندر که بنا به پیش‌بینی پزشکان تنها یک روز از عمرش باقی مانده، سعی می‌کند با یادآوری خاطرات گذشته زندگی‌اش را یک بار دیگر مرور کند. تنها افسوس او این است که کارهایش در آستانه مرگ ناتمام مانده. او همه عمرش را بر سر پروژه‌ای گذاشته که نتوانسته آن را به پایان برساند و آن تکمیل شعر ناتمام یک شاعر قرن نوزدهمی به نام سولوموس است.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می‌توانند به نشانی خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۶۷۰۱۵۳۶ تماس بگیرند.
نظر شما