جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۱
کد خبر: ۹۸۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
همزمان با چهل و نهمین سالروز درگذشت جلال آل احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده با یادی از سیمین دانشور در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با چهل و نهمین سالروز درگذشت نویسنده نامدار جلال آل احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده معاصر با یادی از سیمین دانشور بانوی ادبیات داستانی ایران با حضور شخصیت‌های فرهنگی کشور و نزدیکان این فرهیختگان یکشنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود. 

در این برنامه شخصیت‌های فرهنگی مانند احمد ابومحبوب استاد ادبیات فارسی، غلامرضا امامی نویسنده و مترجم، سیمین پناهی فرد پژوهشگر حوزه هنر و ادبیات، محمدحسین دانایی پژوهشگر تاریخ معاصر، فریدون مجلسی دیپلمات سابق و حسین میرزایی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین پخش «سرود برای مرد روشن که به سایه رفت» با صدای احمد شاملو از دیگر بخش‌های این برنامه است. 

این برنامه با حضور محمدرضا کایینی (کارشناس مجری) به بهانه سالروز درگذشت جلال آل احمد با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال برگزار می‌شود. 

جلال آل احمد در غروب روز ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۴۸ در اسالم گیلان درگذشت. وی از جمله نویسندگان ایرانی بود که به مسائل اجتماعی نیز توجهی خاص داشت و در داستان‌هایش دغدغه‌ها و رنج‌های مردم کوچه و بازار را بازگو می‌کرد و از جمله آثار این نویسنده می‌توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و سنگی بر گوری اشاره کرد.
 
حضور مخاطبان در برنامه یاد شده آزاد است و علاقه‌مندان برای حضور می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.  

نظر شما