سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۸۹۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
مدیریت فرهنگی هنری مترو در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مشاهیر و مفاخر ایرانی فاز دوم مسابقه اینترنتی «من کیستم؟» را در فصل تابستان برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این مسابقه در سه نوبت در فصل تابستان ۹۷ اجرا خواهد شد که اجرای سوم آن از تاریخ ۱۴ شهریورماه آغاز شده است.
 
در متن این مسابقه آمده است: من در سال ۵۴۹ هجری قمری در دهکده‌ای از توابع شهرستان خدابنده واقع در استان زنجان زاده شدم. تحصیلات مقدماتی‌ام را که شامل حکمت، منطق و اصول فقه بود در نزد مجدالدین جیلی استادِ فخر رازی در مراغه آموختم و در علوم حکمی و فلسفی سرآمد شدم و بر بسیاری از علوم اطلاع یافتم. بعد از آن به اصفهان، که در آن زمان مهم‌ترین مرکز علمی و فکری در سرتاسر ایران بود، رفتم و تحصیلات صوری خود را در محضر ظهیرالدین قاری به نهایت رسانیدم.
 
پس از پایان تحصیلات رسمی، به سفر در داخل ایران پرداختم، و از بسیاری از مشایخ تصوف دیدن کردم. در واقع، در همین دوره بود که شیفته راه تصوف گشتم و دوره‌های درازی را به اعتکاف و عبادت و تفکر گذراندم. سفرهایم را گسترش داده و به آناتولی و شامات رسیدم. در یکی از سفرها از دمشق به حلب رفتم و در آنجا با ملک ظاهر پسر صلاح‌الدین ایوبی دیدار کردم. ملک ظاهر که محبت شدیدی نسبت به صوفیان و دانشمندان داشت، مجذوبم شد و از من خواست که در دربار وی در حلب ماندگار شوم. من نیز که عشق شدیدی نسبت به مناظر آن دیار داشتم، شادمانه پیشنهاد ملک ظاهر را پذیرفتم و در دربار او ماندم.در همین شهر حلب بود که  کار بزرگ خویش، یعنی، حکمةالاشراق را به پایان بردم و ...

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخ‌های خود را تا ۳۱ شهریورماه ۹۷ از طریق پیامک به شماره 2000183736 و یا به کانال سروش این مرکز به نشانی  sapp.ir/farhangsarametro ارسال کرده و برای اطلاعات بیشتر  به سایت فرهنگ‌سرای مترو به نشانی www.merto.farhangsara.ir  مراجعه ویا با شماره تلفن 96652608  تماس بگیرند.
نظر شما