پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۹۹۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
مراسم رونمایی کتاب «فرهنگ واژگان فسون وفسانه حافظ» با حضور محمد مهدی صادق تهرانی نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود.
رونمایی از کتاب «فرهنگ واژگان فسون و فسانه حافظ» در فرهنگ‌سرای امام(ره)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ واژگان فسون وفسانه حافظ» روز دوشنبه ۱۹  شهریور، ساعت ۱۸ با حضور محمد مهدی صادق تهرانی نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود.

محمدمهدی صادقی‌تهرانی در رشته هواپیمایی تحصیل و در همین رشته سالیان سال در دانشگاه تدریس کرده است. او از ۱۵ سال گذشته با روزانه ۱۵ ساعت کار روی اشعار حافظ، پژوهشی را آغاز کرد که قرار است در حدود ۲۰ جلد به چاپ برسد.

جلد دوم «فسون و فسانه حافظ» به بررسی فرهنگ لغات اشعار حافظ و تفسیر عرفانی حافظ به تفصیل توضیح می‌دهد. در جلد نخست «فسون و فسانه حافظ» ۵۰۲ غزل حافظ را انتخاب کرده که  علاوه بر آوردن خود غزلیات شرح مختصر و روانی از آن‌ها ارائه دادشده است. یعنی برای هربیت چند خط توضیح داده شده حافظ را به طور کلی معرفی می‌کند . این کار برای اولین بار در حوزه ادبیات  انجام شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در رونمایی این  کتاب می‌توانند روز دوشنبه ۱۹ شهریور، ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای امام(ره) تهران‌ میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26100780 تماس بگیرند.

نظر شما