سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۹۰۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
پنجمین نشست سینما سرو فرهنگ‌سرای سرو با نمایش، نقد و بررسی فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه برگزار می‌شود.
فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» در پنجمین نشست سینما سرو
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست سینما سرو با هدف ترویج و توسعه مفاهیم و مولفه‌های سینمای حرفه‌ای در میان فیلم‌سازان و سینماگران، با همکاری کانون فیلم نگاه نو فرهنگ‌سرای سرو و انستیتو روانکاوی تهران با حضور مرضیه ذکری برگزار می‌شود.

«من می‌خوام شاه بشم» فیلم مستند داستانی به کارگردانی مهدی گنجی، محصول سال ۱۳۹۳ و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. 

این فیلم در جشنواره‌ها و سینماهای متعدد داخلی و خارجی اکران داشته که از آن جمله می‌توان به سی و سومین جشنواره فیلم فجر در تهران، جشنواره فیلم «بیگ‌اسکای» آمریکا، جشنواره «ایدفا» هلند، جشنواره فیلم «راه ابریشم» ایرلند، جشنواره فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو آمریکا، جشنواره مستند «پلانت داک» لهستان، بخش غیر رقابتی «دیدگاه دنیای جدید» جشنواره زوریخ، جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی «قازان»، جشنواره بین‌المللی مستند «دربی» انگلستان و جشنواره بین‌المللی سیلورداکس اشاره کرد و در ایران در گروه هنر و تجربه اکران شد.

مستند «من می‌خوام شاه بشم» به داستان زندگی عباس برزگر می‌پردازد که یکی از برجسته‌ترین کارآفرینان عرصه طبیعت‌گردی است. وی با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده گردشگری که خودش درست کرده، پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد. اما او رؤیای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد یک ایل عشایری جدید تأسیس کند و خودش خان ایل باشد.

علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه، ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند.
نظر شما