پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۹
کد خبر: ۹۹۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب آن حضرت در صحرای کربلا، فرهنگ‌سرای خاوران همچون سال‌های گذشته میزبان بیست‌وپنجمین آیین سنتی تعزیه خوانی با همکاری گروه شهید فلاحی خواهد بود.
فرهنگ‌سرای خاوران میزبان بیست و پنجمین آیین سنتی تعزیه خوانی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و پنجمین آیین تعزیه خوانی به همراه تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم به سرپرستی حاج مرتضی نمکی به مدت ۱۰ شب از ۲۰ تا ۲۹ شهریور در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مراسم، ترویج فرهنگ عاشورا و رساندن پیام عاشورا به نسل‌های آینده است.

این سنت قرن‌هاست که تداوم دارد از این رو اجرای مراسم تعزیه‌خوانی جایگاه ویژه‌ای در عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان داشته که برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مردم است.

برگزاری مجالس تعزیه از روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور همزمان با نخستین روز ماه محرم با مجلس شاهچراغ آغاز می‌شود.

در ادامه اجرای آیین تعزیه عاشورایی در فرهنگ‌سرای خاوران، مجلس تعزیه متوکل عباسی، حجة الوداع، الوداع، شهادت مسلم بن عقیل، شهادت دو طفلان مسلم، شهادت حرابن یزید ریاحی، شهادت قاسم ابن حسن علیه السلام، شهادت حضرت علی اکبر و شهادت حضرت عباس خواهد بود که با مجلس تعزیه شهادت امام حسین (ع) در روز دهم محرم پایان خواهد یافت.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ۱۷ تا ۲۰ به آدرس میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3015423 تماس بگیرند.


نظر شما