شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۹۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کانون نقد فیلم «پرده نقره‌ای» فیلم سینمایی «چهل سالگی» را همزمان با روز سینما و بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی، نمایش و نقد و بررسی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون «پرده نقره‌ای» که جلسات آن هفتگی برگزار می‌شود این بار در روز سینما یکی از آثاری که استاد انتظامی در آن نقش آفرینی کرده است را نقد و بررسی می‌کند.

فیم سینمایی «چهل سالگی» ساخته علیرضا رئیسیان از جمله آثار اقتباسی است که علاوه بر رعایت حقوق مادی و معنوی صاحب اثر همراهی و همدلی وی را نیز با خود دارد. گذر از یک متن نوشتاری مانند رمان که مبتنی بر رمزگان واژه و فنون نگارش استوار است به یک متن فیلمی که بیشتر تصویری و متکی به فنون خاص این حرفه شامل پروسه‌ای به نام فیلمنامه نویسی است. در این دگرگونی برخی عناصر غیر تصویری و بدون کاربرد برای فیلم که احتمالا برای رمان یا داستان ضروری است حذف می‌شود و برخی عناصر که برای ساخت یک فیلم لازم است به ساختار اثر اضافه می‌شود.

داستان فیلم از این قرار است که فرهاد در آستانه چهل سالگی قرار دارد. او با همسرش نگار و دخترش زندگی می‌کند. روزی به او خبر می‌رسد که کورش کیان که زمانی قصد ازدواج با نگار را داشته، به ایران برمی‌گردد...

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر و شرکت در جلسه نقد و بررسی می‌توانند چهارشنبه از ساعت ۱۷ به سالن خیام در فرهنگ‌سرای امید به نشانی : بالاتر از میدان شهدا ؛ خیابان ۱۷ شهریور شمالی؛ خیابان خشکبارچی؛ بوستان خیام مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خبر با شماره 33302592 تماس بگیرند.

نظر شما