جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز به کار اتوبوس کتابخانه‌ها در تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز به کار اتوبوس کتابخانه‌ها در تهران خبر داد و گفت: با درایت رییس سازمان و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امضا کردیم، مقرر شد چهار دستگاه اتوبوس به کتابخانه سیار تبدیل شوند و از یکم مهر همزمان با بازگشایی مدارس آغاز به کار کنند و به شهروندان خدمات کتابخانه‌ای ارائه دهند. این اتوبوس‌ها در مدارس شهر تهران رونمایی می‌شوند و در کنار ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان دانش‌آموز، با کتاب‌های عمومی پذیرای همه شهروندان از گروه‌های سنی گوناگون هستند. 
  
وی اضافه کرد: فعالیت اصلی این کتابخانه‌های سیار امانت دادن کتاب به شهروندان خواهد بود و البته در کنار آن، به مناسبت‌های گوناگونی مانند ماه‌های محرم و صفر و هفته دفاع مقدس، ویژه‌برنامه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی برگزار می‌شود و کتاب‌هایی نیز با موضوعات همین مناسبت‌ها به شهروندان اهدا می‌شود. 
 
ایمان کرد با بیان اینکه قرار است تا پایان سال تعداد اتوبوس کتابخانه‌ها به ۱۰ دستگاه برسد، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، اتوبوس کتابخانه‌ها در سطح شهر در گردش خواهند بود و بیشتر در مناطق کم برخوردار توقف‌های چند ساعته خواهند داشت. زمان فعالیت کتابخانه‌های سیار هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ است که با توجه به استقبال مخاطبان، قابل تمدید خواهد بود.
نظر شما