پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۹۹۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از «موزه عبرت» بازدید کرد و مقرر شد این مرکز به جمع مقاصد طرح گردشگری «تهران با تو» بپیوندد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عصر روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور از موزه عبرت بازدید کرد.

او در این بازدید که با همراهی قاسم حسن‌پور رییس موزه عبرت انجام شد، درباره این موزه گفت: موزه عبرت بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی را به مردم نشان می‌دهد و بیننده را به روشنی با مصائبی که بخشی از مردان و زنان این سرزمین برای به ثمر رسیدن این انقلاب متحمل شده‌اند مواجه می‌کند.

در این بازدید مقرر شد تا «موزه عبرت» به عنوان یکی از مقصد‌های طرح «تهران با تو» ویژه برنامه گردشگری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شود. همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری این موزه با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی با مشارکت فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی و همچنین با قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین امضا خواهد شد.

موزه عبرت که در سال‌های قبل از انقلاب با نام کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک-شهربانی خوانده می‌شد مقصدی است که تهرانگردان را به صورت ملموس با حال و هوای زندانیان دوران انقلاب آشنا می‌کند.

این زندان در سال ۱۳۱۱ به دستور رضاشاه توسط آلمان‌ها با کاربری زندان ساخته شد و در سال ۱۳۱۶ فعالیت خود را با نام توقیف‌گاه آغاز و بعد نام زندان موقت شهرداری و در ادامه زندان زنان به خود گرفت.

در این شکنجه گاه ۸۴۴۲ نفر زندانی بودند که ۵۵۰ تن از آنها خانم بوده و در این زندان ۵۷ تن زیرشکنجه ساواک جان خود را از دست دادند. 

شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی نیز در این زندان شکنجه شده و زندانی بوده‌اند.


نظر شما