جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۹۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
اختتامیه مسابقات قرآن اورژانس‌های کل کشور برگزار شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اورژانس کشور که پنجشنبه ۲۲ شهریورماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد، عنوان کرد: قرآن هم ظاهر و هم باطن دارد: ظاهرش عمیق و شگفت‌انگیز و باطنش دریایی از عظمت است. این قرآن مظهر استواری و استقامت است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اورژانس‌های کل کشور روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس سازمان اورژانس کشور، قاریان و مدیران قرآنی شهر و کارکنان اورژانس شهرستان‌های مختلف در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

این مراسم با تلاوت نفر اول مسابقات نصرالله بریچی از استان خوزستان آغاز شد. در این مراسم پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور و علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگ‌سرای قرآن به شرکت‌کنندگان و حاضران در محفل خیر مقدم گفتند.

محمدرضا پورزرگری و حبیب‌الله پور احمدی تلاوت مجلسی قران کریم را بر عهده داشتند و پس از آن مرثیه‌سرایی  در سوگ  سیدالشهدا (ع) انجام شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: پیامبر خدا از شما اهل قرآن به عنوان اهل الله اسم برده و به برکت قرآن شما به این جایگاه نائل شده‌اید. به خاطر برگزاری این مسابقات به رییس فرهنگ‌سرای قرآن تبریک می‌گویم. این محافل قرآنی دریایی از گنج‌ها و ثروت‌های عظیم را در خود دارد. 

وی اضافه کرد: امام علی (ع) فرمودند قرآن هم ظاهر و هم باطن دارد: ظاهرش عمیق و شگفت‌انگیز و باطنش دریایی از عظمت است. این قرآن مظهر استواری و استقامت است. خداوند فرموده که باطن قرآن به قدری عمیق است که اگر این قرآن را بر کوه نازل کرده بودیم، کوه خاضع، خاشع و متلاشی می‌شد. انسان‌ها هم همین‌گونه هستند. مسئولیت‌ها هم ظاهری دارند و باطنی. اورژانس کشور جایگاهی ویژه دارد، ظاهرش فقط اسم اورژانس است اما باطن آن بسیار عمیق است.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: آن آرامشی که شما با اسم و حضور خود در سخت‌ترین شرایط بحرانی به مومنان خدا می‌دهید، خیلی ارزشمند است. قدر این جایگاه مقدس را بدانید. از خدا بخواهید باطن این عمل را بشناسید. نعمت جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید را بدانید و شکر نعمت ادا کنید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: در محضر آیت‌الله وحید خراسانی که بودیم ایشان اظهار داشتند هر وقت در هر مجلس و محفلی که یاد حضرت سیدالشهدا شد این حدیث قدسی را به رسم امانت به عرض مردم برسانید: هر کس توفیق بیابد قبر سیدالشهدا را در زمین زیارت کند، توفیق یافته خود خدا را در عرش زیارت کند.

اوحدی با بیان اینکه کسی که توفیق یابد در خدمت زائر امام حسین (ع) باشد، حتماً در خدمت خدای بزرگ خواهد بود، گفت: ۱۵ هزار نفر از همکاران شما که در مراسم اربعین آماده خدمت به زائران حسینی هستند، خدمتگزاران عرش کبریایی هستند. شک نکنید خدا توفیق بزرگی را نصیب شما کرده است. باید از باطن محرم وفاداری، ولایت مداری و اعتلای احکام الهی را بیاموزیم. باطن محرم اخلاق است و باید با آن آشنا باشیم.

وی در پایان بیان کرد: از امام رضا (ع) نقل می‌کنند که همه ائمه معصومین چراغ‌های هدایت و کشتی نجات هستند ولی چراغ هدایت سیدالشهدا نورانی‌ترین و کشتی نجاتش سریع‌ترین و وسیع‌ترین هستند. 

در پایان این مراسم به ۳۵ نفر از برگزیدگان این دوره مسابقات، جوایز و لوح سپاس اهدا شد. 

نظر شما