سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۹۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
اعلام ویژه برنامه های فرهنگی هنری ماه محرم در کتابخانه 15 خرداد
مسابقه داستان‌نویسی «کشتی نجات» با موضوع امام حسین(ع) و یارانش از سوی کتابخانه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مسابقه با هدف انس و  آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین(ع) و یاران ایشان ویژه سنین ۷ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان مسابقه در این طیف سنی تا ۵ مهرماه مصادف با ۱۷ محرم فرصت دارند آثار خود را به کتابخانه ۱۵ خرداد ارسال کنند.
 
کتابخانه ۱۵ خرداد همچنین ویژه برنامه سفره حضرت رقیه را سه‌شنبه ۲۷ شهریور مصادف با ۸ محرم برای خردسالان برگزار می کند.
   
در این ویژه برنامه کودکان عزادار به همراه مربیان و خانواده های خود علاوه بر عزاداری و نوحه خوانی بر سر سفره حضرت رقیه (ع) حاضر می شوند. کودکان هم چنین با پوشیدن لباس مشکی و بستن سربند درقالب هیات های زنجیر زنی وسینه زنی سنتی به عزادارای می پردازند و توزیع بسته های غذایی نذری به کودکان نیز از دیگر بخش های این برنامه است.

شب شعر عاشورایی نیز در ویژه‌برنامه یک فنجان شعر، شنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۶ مصادف با ۱۲ محرم با حضور شاعران جوان در کتابخانه ۱۵ خرداد میزبان علاقه‌مندان است.
 
هم‌چنین مراسم پخت شله زرد نذری شنبه ۳۱ شهریورمصادف با ۱۲ محرم ساعت ۹ صبح در کتابخانه ۱۵ خرداد آغاز و پس از پایان مراسم، میان اعضا، کتابخانه توزیع می شود.
 
ویژه‌برنامه زنان عاشورایی نیز یکشنبه ۱ مهر ماه مصادف با ۱۳ محرم برگزار می شود و در این مراسم علاوه بر برگزاری زیارت پر فیض عاشورا، مباحثی پیرامون آموزه های دینی و قرآنی، نکات اخلاقی و تربیتی در قرآن و زندگینامه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مورد بحث قرار می گیرد.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه های یاد شده می توانند به  کتابخانه 15 خرداد واقع در میدان معلم، خ تختی، خ یادگار، بوستان ۱۵ خرداد، مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66698449   تماس بگیرند.

 
نظر شما